اعتبار مدرک پزشکی روسیه

اعتبار مدرک پزشکی روسیه

وزارت بهداشت ایران اعتبار مدرک پزشکی روسیه را تنها زمانی تأیید می کند که تمام دروس رشته های پزشکی به زبان روسی گذرانده شده باشند. با توجه به سطح علمی بالای دانشگاه های روسیه، مدارک پزشکی دانشجویانی که از دانشگاه های معتبر پزشکی این کشور فارغ التحصیل شده اند، در سراسر اروپا و آمریکا مورد تأیید می باشد و تنها دانشجویانی که قصد طبابت در ایران را دارند باید به این بیانیه پایبند باشند.

مدارک پزشکی روسیه مورد تأیید چه سازمان هایی هستند؟

علاوه بر سطح بالای علمی، دانشگاه های پزشکی روسیه جز برترین دانشگاه های جهان هستند و رتبه‌بندی جهانی دارند. بسیاری از دانشگاه‌ های روسیه توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران مورد تأیید هستند؛ اما اعتبار مدرک پزشکی روسیه مورد تأیید سازمان های بین المللی و نهاد های دیگری نیز هستند که به آن ها اشاره می کنیم.

·       سازمان بهداشت جهانی

·       سازمان یونسکو

·        ‏mci

فهرست دانشگاه های معتبر پزشکی روسیه

·       دانشگاه علوم پزشکی مسکو

·       آکادمی سچینوا

·       علوم پزشکی لومونوسوف

·        علوم پزشکی ولگاگراد

·       علوم پزشکی کورسک

·       علوم پزشکی کازان

فهرست دانشگاه های معتبر پزشکی روسیه
فهرست دانشگاه های معتبر پزشکی روسیه

سخن پایانی

اهمیت اعتبار مدرک پزشکی روسیه برای دانشجویان ایرانی که پس از پایان تحصیلات قصد بازگشت به ایران را دارند از این نظر است که اگر دانشگاه محل تحصیل، مورد تأیید وزارت بهداشت نباشد دانشجویان نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند.

آن دسته از دانشگاه های پزشکی روسیه که دروس خود را به زبان روسی ارائه می‌کنند مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند. از میان آن ها نام چند دانشگاه را مطرح می کنیم. دانشگاه ایالتی لومونوسف، دانشگاه نووسیبیرسک، دانشگاه اودوکیموف، دانشگاه شچنوف فرست، پاوولف فرست سنت پترزبورگ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =