اقامت پس از تحصیل در روسیه

اقامت پس از تحصیل در روسیه

گرفتن اقامت پس از تحصیل در روسیه با توجه به قوانین مستقل این کشور شرایط خاص خود را دارد. دانشجویانی که قصد دارند پس از پایان تحصیلات در روسیه بمانند بایستی به این قوانین توجه ویژه ‌ای داشته باشند.

به طور کلی کشور روسیه ۲۷ قانون تعیین کرده که اگر دانشجویان خارجی در طول مدت اقامت خود اعمالی بر خلاف این قوانین انجام دهند نمی توانند اقامت روسیه را دریافت کنند؛ مانند هر کشور دیگری روسیه نیز بر امنیت داخلی کشور خود تأکید دارد و اگر دانشجویان خارجی کار هایی علیه امنیت داخلی این کشور انجام دهند، به مواد مخدر اعتیاد پیدا کنند و یا سوء سابقه داشته باشند از دریافت اقامت پس از تحصیل در روسیه باز می مانند.

روش های کسب اقامت پس از تحصیل در روسیه

دانشجویان خارجی که در روسیه تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند می توانند از چند روش اقامت این کشور را به دست بیاورند.

·       ادامه تحصیل

یکی از روش های گرفتن اقامت پس از تحصیل در روسیه ادامه تحصیل است. دانشجویانی که به طور مثال در مقطع کارشناسی تحصیل آن ها به پایان رسیده می‌ توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند و اقامت خود را تمدید کنند.

·        کسب اقامت از طریق کار

اغلب دانشجویان خارجی پس از تمام شدن تحصیلات خود به امید پیدا کردن شغل و ماندن در روسیه برای کسب اقامت از طریق کار اقدام می کنند. البته پیدا کردن شغل متناسب با رشته و دریافت دعوت نامه کاری یا Job Offer از طرف یک کارفرمای روسی برای این دانشجویان مورد نیاز است. برخی از دانشجویان نیز مدارک تحصیلی خود را در اختیار موسسه های معتبر کاریابی در کشور روسیه قرار می دهند تا بتوانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی برای آن ها پیدا کنند.

·        کسب اقامت روسیه از طریق ازدواج

یکی از ساده ترین راه های گرفتن اقامت پس از تحصیل در روسیه ازدواج با یک شهروند روسی است. البته این ازدواج باید واقعی باشد و دو طرف به مدت دو سال با یکدیگر زندگی کنند. ارائه مدارک دال بر واقعی بودن ازدواج و زندگی مشترک به اداره مهاجرت الزامی است.

روش های کسب اقامت پس از تحصیل در روسیه
روش های کسب اقامت پس از تحصیل در روسیه

·       کسب اقامت پس از تحصیل از طریق ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری

آن دسته از دانشجویان خارجی که تمکن مالی داشته باشند می ‌توانند به واسطه سرمایه‌ گذاری و راه ‌اندازی یک بیزنس در روسیه، مدارک لازم را به اداره مهاجرت تحویل دهند و پس از تائید مدارک، برای گرفتن اقامت پس از تحصیل در روسیه اقدام کنند.

شایان ذکر است که دانشجویان خارجی باید دوره آموزش زبان پادفک در روسیه را سپری کنند و تنها با داشتن تسلط بر زبان روسی می‌ توانند برای ثبت شرکت خصوصی و راه اندازی کسب و کار اقدام کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − ده =