دانشگاه رودن مسکو در روسیه

خانه / دانشگاه رودن مسکو در روسیه

دانشگاه رودن مسکو در روسیه RUDN University به عنوان یک دانشگاه چند ملیتی سال‌هاست که به فعالیت‌های علمی مشغول است. شما می‌توانید مدرک پزشکی، شیمی یا بوم‌شناسی، روزنامه‌نگاری یا مهندسی، وکالت یا زراعت‌شناسی را در آن دریافت کنید. علاوه بر این، به دانشجویان از تمام تخصص‌ها، فرصتی برای دریافت دیپلم ترجمه ارائه می‌شود، که به این موضوع و دیگر امکانات این دانشگاه در ادامه مقاله بیشتر پرداخته‌ایم.

درباره دانشگاه رودن مسکو در روسیه

دانشگاه رودن مسکو در روسیه
دانشگاه رودن مسکو در روسیه

دانشجویان دانشگاه رودن مسکو در روسیه، ۱۲ زبان خارجی انگلیسی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، کره‌ای، آلمانی، فارسی، ترکی، فرانسوی، هندی و ژاپنی را دارند که این امر موجب شده که همه دانشجویان بین‌المللی پس از یک سال تحصیل در روسیه تقریباً به زبان روسی صحبت کنند. سیستم چند طبقه آموزش در این دانشگاه، شامل: برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و البته اقامت است که شرایطی را برای آموزش با کیفیت در هفت دانشکده، ده موسسه و ۱۵۶ آزمایشگاه تحقیقاتی ایجاد می‌کند. این دانشگاه برنامه‌های سازگار و موثری را برای دانشجویان بین‌المللی اجرا می‌کند و فرصتی را برای یادگیری زبان روسی با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی فراهم کرده و همچنین فرصتی را برای گرفتن مدرک انگلیسی ارائه می‌دهد.

مقاطع مختلف در دانشگاه رودن مسکو

در این دانشگاه افراد می‌توانند در بخش‌ها و مقاطع مختلف به تحصیل بپردازند. یکی از برنامه‌های آموزشی این دانشگاه، برگزاری دوره‌های تابستانی است که در مدت ۶ الی ۹ ماه برگزار شده و به آموزش دانشجویان مختلف بین‌المللی می‌پردازد. در حقیقت مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی۴ سال و پزشکی ۶ سال بوده و زمان مورد نظر برای اخذ مدرک برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب، ۵، ۲ و ۳ سال در نظر گرفته شده است. دانشگاه رودن مسکو از نظر تعداد برنامه‌های کارشناسی ارشد آموزش داده شده به زبان انگلیسی، در میان سایر دانشگاه‌های روسیه پیشتاز است. ۱۸ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح بین‌الملل معتبر و شناخته شده است. دانشجویان RUDN می‌توانند در دانشگاه‌های همکار، دوره کارآموزی را انجام دهند و افرادی که در برنامه‌های مشترک ثبت‌نام می‌کنند، این فرصت را دارند که هم دیپلم RUDN و هم مدرک دانشگاه‌های دیگر را دریافت کنند.

مزایای رقابتی و بررسی رشته‌های مختلف در دانشگاه رودن مسکو

تحقیقات بین رشته‌ای و مدارس علمی دانشگاه رودن مسکو، هم در روسیه و هم در خارج از کشور شناخته شده است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های سطح سوم آموزش عالی در روسیه است که بیش از سه هزار دانشجو در دوره‌های دکترا و فوق دکترای آن ثبت‌نام کرده‌اند. تحقیقات مشترکی برای مطالعات دانشجویان دکترا که تحت نظارت دانشمندان RUDN هستند، با دانشگاه‌های همکار انجام شده است.

پردیس دانشجویی دانشگاه رودن مسکو ، یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه است که در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار نزدیک به منطقه مزارع و جنگل‌ها واقع شده و به صورت ساختمان‌های دانشگاهی و مسکونی است. ایجاد کلینیک خارج از بیمارستان با تجهیزات مدرن، باعث می‌شود تا امکان ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی را داشته باشد. استادیوم‌ها، سالن‌های ورزشی، میادین، زمین‌های تنیس و یک مرکز اسکی، شرایط مطلوبی را برای فعالیت‌های ورزشی در تمام طول سال ایجاد می‌کنتد. در خارج از کلاس‌های این دانشگاه، امکانات مختلف برای اوقات فراغت دانشجویان نیز فراهم شده است. کیفیت آموزشی بالا و امکانات موثر ارائه شده توسط دانشگاه موجب شده این مرکز، با موفقیت، بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل را از سراسر جهان به بازار کار ارائه دهد.

لیست فارغ‌التحصیلان تأثیرگذار دانشگاه رودن مسکو، شامل روسای جمهور و وزرا، صدها سیاست‌مدار مشهور، کارآفرین، دانشمند و شخصیت‌های برجسته فرهنگی است. این دانشگاه همچنین بزرگ‌ترین انجمن فارغ‌التحصیلان جهان را تاکنون تأسیس کرده است. در سال ۲۰۱۰ یونسکو مدال طلای خود را به RUDN به دلیل سهم بسیار ارزشمند خود در زمینه آموزش متخصصان برای کشورهای دارای اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه اعطا کرد. این دانشگاه امروزه به طور فعال درگیر برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان ملل و شورای اروپا شده است.

دانشگاه رودن مسکو دانشگاهی بین‌المللی و کلاسیک است که طی دوره آموزشی خود، واحدهایی را در همه زمینه‌ها از جمله: علوم طبیعی، فنی، پزشکی، کشاورزی و سایر زمینه‌های بشردوستانه در ۷ دانشکده و ۱۰ موسسه ارائه می‌دهد. این دانشگاه ۳۰۰۰ معلم، از جمله ۲۰۰۰ نفر دارای مدرک دانشگاهی را استخدام کرده است. دانشکده RUDN شامل انواع مختلفی از محققان و پزشکان موفق است. این دانشگاه دارای ۱۱۷ دوره منحصر به فرد برای ارائه به دانش‌آموختگان است. دانشجویان از همه تخصص‌ها این فرصت را دارند که مدرک ترجمه را در یک یا چند زبان از ۱۲ زبان ارائه‌دهنده خارجی، انجام دهند. سیستم یادگیری به دانش‌آموز اجازه می‌دهد تا مسیرهای یادگیری را ایجاد کند. به دانش‌آموزان بین‌المللی که فرم برای تحصیل در روسیه را دارند، دوره آموزش پیش‌دانشگاهی در رشته‌های زبان روسی و آموزش عمومی ارائه می‌شود.

دانشگاه رودن مسکو در روسیه
دانشگاه رودن مسکو در روسیه

روش‌های منحصر به فرد آموزش در دانشگاه رودن مسکو، مانند: آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی در سراسر جهان با موفقیت اجرا شده است. معلمان RUDN از سال ۱۹۷۸ به فضانوردان خارجی زبان روسی را آموزش می‌دهند.

جدا از قالب‌های سنتی، فعالیت‌های مختلف آموزش مانند: کلاس‌های ویدئویی، وبینارها، فروشگاه‌های آموزشی، نقش آفرینی و تجارت و کار با سیستم عامل‌های الکترونیکی (Moodle) به طور مناسب در این دانشگاه ارائه شده است. برای کارآمد کردن آموزش،RUDN یک پورتال آموزشی وب، وب سایت کتابخانه تحقیقاتی و وب سایت رسمی RUDN را به شش زبان خارجی راه‌اندازی کرده است؛ که تنها بیش از ۴۰ منبع وب از دانشگاه در اینترنت موجود است.

شبکه WiFi برای استفاده دانشجویان، در تمام ساختمان‌های دانشگاه در دسترس است. شکل‌های مختلف آموزش از راه دور، از جمله دوره‌های آنلاین (MOOC) نیز به طور گسترده‌ای در این دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همه دانشجویان این فرصت را دارند که در شرکت‌های پیشرو روسی و بین‌المللی که شرکای RUDN هستند، دوره‌های کارآموزی و دوره‌های آموزشی را انجام دهند. کارفرمایان به طور فعال درگیر طراحی برنامه‌های آموزشی و کارآموزی هستند.

سطح بالای تحرک دانش‌آموزان در این دانشگاه، یک ویژگی بارز RUDN است که به دانشجویان این فرصت داده می‌شود تا در یک برنامه تبادل (بیش از ۲۵۰ دانشگاه همکار) ثبت‌نام کنند. کیفیت بالای آموزش، تسلط به زبان‌های خارجی، مهارت‌های تحقیق، تماس‌های شخصی و روابط حرفه‌ای گسترده، زمینه مناسب را برای شروع کار در سراسر جهان فراهم می‌کند.

فرصت‌های شغلی برای دانشجویان دانشگاه رودن مسکو

دانشگاه رودن مسکو، با مطالعات موفقیت‌آمیز، تحقیق و تحقق خلاقیت فرصت‌های شغلی را برای دانشجویان از ۱۵۲ کشور جهان فراهم می‌کند. در این دانشگاه، ۲۲۰ برنامه کارشناسی ارشد را با ۲۵ دوره انگلیسی تدریس می‌کنند. ۱۴۸ برنامه دکترا در علوم طبیعی، مهندسی و علوم فنی، علوم زندگی، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی تدریس می‌شود. در حقیقت این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت بوده و در گروه الف جای می‌گیرد، لذا دانشجویان می‌توانند با شرکت در آزمون‌های ورودی برگزار شده در این دانشگاه، در رشته‌های دلخواه خود قبول و وارد دانشگاه رودن مسکو شوند.

RUDN یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های آموزش رده سوم کشور است که بیش از ۳ هزار دانشجو در دوره‌های دکترا و فوق دکترا دارد که در بخش‌های اقامت پزشکی و کارآموزی به علم‌آموزی می‌پردازند. RUDN با قابلیت‌های بالایی که دارد، به مدارس علمی خود افتخار می‌کند که هم در روسیه و هم در خارج از کشور شناخته شده است.

زمینه‌های تحقیق در این دانشگاه شامل: شیمی، ریاضیات و پزشکی است. مناطقی که به شدت در حال توسعه هستند، از فناوری اطلاعات و نانو، پزشکی و داروسازی، محیط زیست و مدیریت محیط زیست، سازماندهی و مدیریت فعالیت‌های فضایی استفاده می‌کنند.

با توجه به ویژگی بالای دانشگاه RUDN ، تمرکز بر چنین مناطقی از دانشگاه به عنوان یک عامل موثر، موجب شده است روش‌های آموزش فرهنگ روسی در یک محیط چند فرهنگی را با برخورداری از زبان‌های خارجی فراهم کند. برای ارتقاء روابط علمی بین‌المللی، دانشگاه از پتانسیل برنامه‌های آموزشی خوبی برخوردار بوده، لذا جهت همکاری با موسسات خارجی آماده ارائه خدمات است. علاوه بر موارد فوق، همکاری RUDN با بنگاه‌های صنعتی و نهادهای تجاری، یکی دیگر از روندهای آموزشی موثر در این دانشگاه است.

دانشگاه رودن مسکو، شرکایی از قبیل: کارفرمایان روسی، خارجی و بین‌المللی را برای آموزش دانشجویان و استخدام فارغ‌التحصیلان خود درگیر می‌کند. یکی از اهداف اصلی این دانشگاه، درگیرکردن فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دکترا در تحقیقات است. بیش از ۲۵۰ توافق‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان بسته شده است که این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که در برنامه‌های تبادل و تحصیل شرکت کنند.

RUDN از فضای خوش‌بینی و همکاری خوبی برخوردار است، جایی که دانشمندان و دانشجویان مشهور از بسیاری از کشورها می‌توانند روی پروژه‌های تحقیقاتی خود، برای به اشتراک‌گذاری دانش، تخصص و ایده‌ها با هم کار کنند. این دانشگاه دارای حق ثبت اختراعات، مدل‌های سودمند، نمونه‌های اولیه صنعتی، دستاوردهای انتخاب شامل: حق ثبت اختراعات در ایالات متحده، ژاپن و کشورهای دیگر است. تعداد مراکز دسترسی چندگانه در دانشگاه رودن مسکو، که مجهز به تجهیزات مدرن و انجام تحقیقات علمی در زمینه‌های فیزیک، شیمی، طراحی مهندسی، نانو و بیوتکنولوژی، پزشکی و داروسازیست، بسیار بالاست.

این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی، بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه و مراکز علمی و آموزشی و بیش از ۴۰ دانشجوی خارجی آموزش دیده است. دانشگاه RUDN یک دانشگاه چند رشته‌ای است که بیش از ۳۳ هزار دانشجوی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقیم و کارآموز از ۱۵۷ کشور را با هم متحد می‌کند.

چند ملیتی بودن، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این دانشگاه است. سیستم آموزش عالی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، تحصیلات تکمیلی (برنامه‌های دکترا) و اقامت) در ۵ دانشکده، ۱۱ موسسه و ۱ آکادمی، موجب شده است فرصت‌هایی را برای آموزش با کیفیت به دانشجویان ارائه دهد. دانشگاه RUDN بیش از ۱۵۰ برنامه آموزشی با دانشگاه‌های برجسته خارجی دارد. در سال تحصیلی، دانشگاه رودن مسکو برنامه‌های متنوعی، از جمله ۵۶ برنامه در دانشگاه CIS Network و دانشگاه سازمان همکاری شانگ‌های و ۴۶ برنامه همکاری دوجانبه، با دانشگاه‌های شریک از انگلستان، آلمان، یونان، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، چین و فرانسه دارد.

دانشگاه رودن مسکو در روسیه

محل اقامت و خوابگاه در دانشگاه رودن مسکو

بیش از ۵۰ برنامه تحصیلی در این دانشگاه با مشارکت دانشگاه آزاد بروکسل (بلژیک)، دانشگاه کامپلوتنس مادرید (اسپانیا)، دانشگاه کادیز (اسپانیا)، دانشگاه پالرمو (ایتالیا)، دانشگاه سیه نا (ایتالیا)، دانشگاه شیان (چین)، دانشگاه کاتولیک لیل (فرانسه) و دانشگاه زبان‌های خارجی هانکوک (کره جنوبی) ارائه می شود.

در سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۰۰ دانشجو در برنامه‌های تبادل دانشگاهی با دانشگاه‌های برجسته خارجی شرکت کردند. همه دانشجویان می‌توانند از بین ۱۲ زبان خارجی، دیپلم مترجمی را دریافت کنند. مطابق با سیستم اعتباری اروپا (ECTS) ، بر اساس نتایج مطالعات، یک فارغ‌التحصیل دانشگاه رودن مسکو، یک مدرک اروپایی برای دیپلم آموزش عالی را دریافت می‌کند. این دانشگاه به طور سنتی دارای مدارس علمی قوی در زمینه‌های زیر است: ریاضیات، فیزیک، پزشکی، شیمی و زبان‌های خارجی. دانشگاه RUDN در زمینه میکروبیولوژی پزشکی، داروسازی، شیمی، کنترل کیفیت داروها و فن‌آوری‌های مهندسی، تحقیقاتی را انجام می‌دهد.

در دانشگاه رودن مسکو قوانین مطالعه و کد افتخار دانشجویی آموزش داده می‌شود. دانشجویان می‌توانند در فعالیت‌های فرهنگی، اوقات فراغت، ورزشی و یادگیری که توسط دانشگاه ترتیب داده شده است، شرکت کنند و در تعامل با بخش‌های دانشگاه (مرکز پزشکی، دفتر ثبت مقیم، مرکز فرهنگی بین‌المللی‌ اینترکلوب، مرکز ورزشی و موارد دیگر) کمک شوند. جوامع ملی به دانشجویان تازه وارد کمک می‌کنند تا شرایط تحصیلی و زندگی خود را ترتیب دهند و جشن‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی را برگزار کنند.

این دانشگاه برای کمک به دانشجویان بین‌المللی جدید، دارای مرکز کمک به دانشجویان بین‌المللی است. در هر خوابگاه، مربیانی برای فعالیت‌های فوق برنامه وجود دارند که به دانشجویان بین‌المللی در مسکن، ارتباطات و شرایط زندگی کمک می‌کنند و قوانین رفتاری را به دانشجویان آموزش می‌دهند.

علاوه بر این، هر خوابگاه یک شورای دانشجویی را انتخاب می‌کند که در امور زندگی با دولت ارتباط برقرار می‌کند، از منافع دانشجویان ساکن در خوابگاه محافظت می‌کند و اوقات فراغت آن‌ها را ترتیب می‌دهد. این دانشگاه دارای دفتر پشتیبانی روانشناسی است که به صورت شخصی یا آنلاین به دانشجویان مشاوره می‌دهد.

تیم طراحی و ساخت دانشجویی Meridian Druzhby (Friendship Meridian) در تمام طول سال کار می‌کند و حدود ۲۵۰ دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. زندگی روزمره دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه رودن مسکو، همه چیز را برای اطمینان از شرایط خوب زندگی، برای تحصیل و اوقات فراغت فراهم کرده است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه است که پیروزی‌های فراوانی را در مسابقات بازرسی سالانه در خوابگاه‌های دانشگاه را نشان می‌دهد.

منطقه خوابگاه در دانشگاه رودن مسکو، ۵۰ هکتار است که در مجاورت یک پارک قرار گرفته است. این زیرساخت شامل: ۲۰ ساختمان دانشگاهی و تولیدی، ۱۳ خوابگاه، یک مرکز ورزشی، مرکز تفریحی و درمانی، مرکز فرهنگ بین‌المللی، دفاتر بانکی، مغازه‌ها و بیش از ۲۰ رستوران و کافه ملی است. خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند که به ایجاد شرایط زندگی و تحصیل راحت کمک می‌کنند.

خوابگاه‌ها از کلیه امکانات (تلویزیون، اینترنت، حمام و آشپزخانه مجهز به اجاق‌برقی و یخچال) برای دو یا سه نفر برخوردار هستند. دانشجویان می‌توانند از خشکشویی، خیاط و آرایشگاه استفاده کنند. همه ساختمان‌ها به سیستم‌های مدرن حفاظت از آتش و ایمنی، از جمله سیستم‌های امنیتی ویدئویی ۲۴/۷ مجهز هستند. این مرکز دارای تجهیزات مدرن است و طیف وسیعی از خدمات پزشکی را برای بیماری‌های حاد و مزمن ارائه می‌دهد. همچنین پس از ورود به دانشگاه رودن مسکو، همه دانشجویان بین‌المللی تحت معاینه پزشکی قرار می‌گیرند.

علاوه بر این استادیوم‌های دارای تریبون، سالن‌های ورزشی، زمین‌های داخلی، زمین‌های تنیس، امکانات اسکی و امکانات ژیمناستیک در فضای باز به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد فارغ از شرایط آب و هوایی، در تمام طول سال به ورزش بپردازند.

دانشگاه رودن مسکو در روسیهموسسه‌های موجود در دانشگاه رودن مسکو

• موسسات پزشکی؛
• موسسه اقتصاد؛
• موسسه زبان‌های خارجی؛
• موسسه حقوق؛
• موسسه کشاورزی؛
• موسسه فناوری‌های نانو.

سخن پایانی

دانشگاه رودن مسکو در روسیه دارای یک گروه سیاست مقایسه‌ای با وضعیت گروه یونسکو است. این دانشگاه دارای بیش از ۲۵۰ قرارداد همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارجی در زمینه‌هایی چون: برنامه‌های آموزشی مشترک، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. این دانشگاه پایگاه شبکه CIS بوده و ریاست دانشگاه سازمان همکاری شانگ‌های را بر عهده دارد و عضو دانشگاه بین‌المللی است و به طور فعال در تأسیس دانشگاه شبکه BRICS مشارکت دارد، همچنین در برنامه‌ها و گردهمایی‌های سازمان ملل، یونسکو و شورای اتحادیه اروپا شرکت دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =