دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

خانه / دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ یک دانشگاه کلاسیک برجسته در روسیه است و یکی از دو دانشگاه برتریست که در این کشور، حق تدوین و اجرای استانداردهای آموزشی خود را دارند. در طول سال‌ها، این دانشگاه برای لولواندائو، الكساندر بلوك، نیكولای گوگول، نیكولاس روئریش و بسیاری دیگر از دانشمندان، نویسندگان و دولت مردان به عنوان گنجی عظیم شناخته شده است. دو رئیس جمهور فدراسیون روسیه به نام‌های، ولادیمیر پوتین و دیمیتری مدودف از دانشگاه سنت پترزبورگ فارغ‌التحصیل شده‌اند.

تاریخچه دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ، قدیمی‌ترین دانشگاه در روسیه است که به دستور پیتر بزرگ در سال ۱۷۲۴ تاسیس شد. از سال ۱۸۰۴، این دانشگاه در خاک‌ریز جزیره واسیلیفسکی در ساختمان ۱۲ دانشکده قرار داشت که آن مشخصه اصلی این موسسه بوده و هست. این دانشگاه، بخشی از دانشکده‌ها و کتابخانه گورکی، بزرگ‌ترین کتابخانه علمی در روسیه، را در خود جای داده است. تا سال ۱۸۱۹، دانشجویان در چهار دانشکده و تحت علوم متفاوتی آموزش می‌دیدند که از این دانشکده‌ها و علوم تدریس شده می‌توان به علوم تاریخی و فلسفی، حقوقی، فیزیک و ریاضی و دانشکده زبان‌های شرقی اشاره کرد. نقطه عطف پیشرفت این دانشگاه، تخصیص رشته‌های تخصصی بود، چرا که گروه‌هایی در دانشکده ظاهر می‌شدند که آموزش‌هایی با تمرکز بهتر و نکات علمی‌تر ارائه می‌دادند.

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ
دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

در اواسط قرن نوزدهم، مدارس و جوامع علمی مشهور جهان در این دانشگاه متولد شدند، بنیان‌گذاران آن، دانشمندان برجسته هم‌چون DI Mendeleev ، PL Chebyshev،IM Sechenov وII Mechnikov بودند. در این دانشکده بود که AS Popov اولین تلگراف بی‌سیم جهان را ارائه داد. با گذشت سال‌ها، دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ بیش از ده نام تغییر داده است، نام جدید در سال ۱۹۹۱ تنظیم شده است. سهم دانشگاه دولتی سنت پطرزبورگ در توسعه آموزش، با حکم ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۹ مشخص شد. این دانشگاه که قدیمی‌ترین دانشگاه کشور روسیه به شمار می آید، دارای یک مجموعه علمی و آموزشی بی‌نظیر بوده که از اهمیت زیادی برای توسعه جامعه روسیه برخوردار است. این مرکز علمی و آموزشی این حق را داشت که استانداردهای آموزش خود را تدوین کند و دانش‌آموزان را با نشان دانشگاه و با مدرک شخصی خود آموزش داده و این فعالیت خود را توسعه دهد. این مرکز علمی و آموزشی شامل ۲۴ دانشکده و موسسه، یک گروه تربیت بدنی و ورزش در سطح دانشگاه است. یک گروه نظامی بر اساس فعالیت دانشگاه ایالتی سنت پطرزبورگ، یک کالج پزشکی و سالن ورزشی آکادمیک DK Faddeev در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

مزایای تحصیل در روسیه

یکی از تأثیرات مثبت الحاق روسیه به سازمان تجارت جهانی، نیاز اقتصاد این کشور به متخصصان بسیار واجد شرایط است. در این راستا، توجه زیادی به توسعه بخش آموزش و پرورش می‌شود. در حال حاضر، سیستم آموزشی روسیه در حال آماده‌سازی افراد در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای علوم، با استانداردهای بین-المللی است. سیستم آموزشی روسیه از طریق ترکیبی از فعالیت‌های مطالعه و تحقیق، فرآیند نوآوری را تحریک می‌کند. به همین دلیل دانشگاه‌های برجسته روسیه، دارای مزایای زیادی هستند، داشتن دانشکده‌های علمی با منابع عظیم و کادر آموزشی برای کمک به دانشجویان برای انجام تحقیقات در زمینه‌های مختلف، امری ضروری برای توسعه و پیشرفت هر کشوری است. تحصیل در دانشگاه های روسیه، نمونه بارزی از تعادل مطلوب در قیمت و کیفیت بالای تحصیل است. تحصیلات عالیه در روسیه، پایه خوبی برای آینده شغلی است. در سراسر جهان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های روسیه که دارای مدرک پزشکی، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و ریاضی هستند، بسیار ارزشمند بوده و از لحاظ شغلی در موقعیت اجتماعی بالایی قرار داشته و بسیار مورد احترام واقع می‌شوند.

دانشگاه های روسیه

اعتبار دانشگاهSPBU : در رتبه بندی علمی ARWU در جایگاه ۲ در میان دانشگاه های روسیه قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۱۶ با قرار گرفتن در گروه ۸۱-۹۰ وارد ۱۰۰ رتبه برتر جهانی در دانشگاه‌ها می‌شود. دانشکده عالی مدیریت دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ با ورود به ۱۰۰ مدرسه برتر تجارت جهان با پنج “درخت نخل”، بالاترین نشان بین المللی را دریافت کرد. تقاضا برای فارغ التحصیلان این دانشگاه، به طور فعال با کارفرمایان بالقوه (شرکت‌ها و دولت‌های روسی و بین المللی) ارتباط برقرار می‌کند که این امر موجب شده است شرکای خود را در تشکیل برنامه‌های آموزشی، تعریف موضوعات دیپلم و پایان نامه ها، شرکت در کمیسیون‌های امتحان درگیر کند. به لطف این تلاش‌ها، به عنوان یک قاعده، فارغ التحصیلان دانشگاه ایالتی سنت پطرزبورگ، مشکلی در زمینه اشتغال تجربه نمی‌کنند.

عملکرد متقاضیان و کارکنان آموزشی: دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ از نظر کیفیت پذیرش در صندلی‌های بودجه دولتی، در میان ۵ دانشگاه برتر قرار دارد. ۲۴ عضو دانشگاهی و ۳۰ عضو متناظر RAS و آکادمی آموزش روسیه و بیش از هزار دکترای علوم در این دانشگاه کار کرده و تدریس می‌کنند. همکاری بین‌المللی SPBU به طور فعال در فضای آموزشی بین‌المللی ادغام می‌شود. در انجمن‌های جهانی شرکت می‌کند، در چارچوب مبادلات دانشگاهی با دانشگاه های برجسته همکاری می‌کند و دانشجویان و معلمان خارجی را می‌پذیرد. اکثر دانشجویان تا زمان فارغ التحصیلی از SPBU تجربه کارآموزی بین‌المللی یا تحصیل در دانشگاه‌های همکار خارجی را دارند.
دوره‌های آنلاین: این دانشگاه در پروژه “سکوی ملی آموزش باز” شرکت می‌کند. دانشجویان می‌توانند در قالب دوره‌های آنلاین در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف آموزش رایگان ببینند. به عنوان مثال، دوره “رهبر موثر”، “تئوری بازی ریاضی” یا “تجسم سه بعدی” را گوش دهند. پس از قبولی در امتحان نهایی، گواهی دولت برای فارغ-التحصیلی و دانشجویان صادر می‌شود.

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

شرایط پذیرش در دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

به منظور ورود به SPBU برای دوره‌های کارشناسی، تخصص یا کارشناسی ارشد، شهروندان خارجی، باید نتایج آزمون‌های پذیرش را که به صورت انتخاب رقابتی اسناد یا نمونه کارها برگزار می‌شود، به کمیته پذیرش ارسال کنند. تمام الزامات، معیارهای ارزیابی و حداقل امتیازات در وب سایت رسمی، برای کسانی که متقاضی پرداخت هزینه و در سهمیه بودجه دولت هستند، نشان داده شده است .روش درخواست پذیرش افراد شامل مراحل زیر است:
ثبت‌نام برای یک حساب شخصی از طریق وب سایت کمیته پذیرش SPbU؛
• فرد باید پرینت را پر کرده و برنامه خود را بر اساس نمونه برنامه های انتخاب شده امضا نماید؛
• اسناد مورد نیاز را به صورت آنلاین، از جمله انتخاب رقابتی اسناد (نمونه کارها) ارسال کند؛
• صبر کرده تا نتایج اعلام شود؛
• امضای قرارداد دانشجویی (برای کسانی که بر اساس هزینه پرداخت، پذیرفته شده‌اند) باید صورت گیرد.

چگونه می‌توان برای پذیرش در SPBU آماده شد

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ به متقاضیان سایر کشورها این فرصت را می‌دهد تا بسته به رشته تحصیلی انتخابی (علوم طبیعی، مهندسی، علوم انسانی، اقتصاد، پزشکی و زیست‌شناسی) برای پذیرش زبان روسی و سایر دروس آماده شوند. طول دوره آمادگی ۳۹ هفته است. مدارک و شهریه از اواسط دسامبر تا اوایل ژوئیه پذیرفته می‌شود. برای ارائه مدارک فرد باید:
• ثبت نام خود را انجام داده؛
• پرسش‌نامه و فرم درخواست را پر کرده ، برنامه را چاپ و امضا کند؛
• اسناد را در قالب PDF به حساب خود بارگذاری نماید. (برنامه، کپی سند شناسایی، کپی گواهینامه آموزش به‌ همراه عکس ۳ * ۴ فرستاده شود).

همکاری بین‌المللی

این دانشگاه در برنامه‌های تبادل دانشجو و معلم Campus Europae، دانشگاه سانتاندر، اراسموس، شرکت می‌کند. سالانه بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایالتی سنت پطرزبورگ تحصیل می‌کنند. موافقت‌نامه‌های مشارکت با موسسات آموزشی رتبه بندی در اروپا، آمریکا و آسیا امضا شده است (در مجموع حدود ۴۵۰ دانشگاه شریک هستند). این دانشگاه عضو انجمن‌های بزرگ بین‌المللی از جمله لیگ جهانی دانشگاه‌ها، انجمن مشاغل اروپایی و اتحاد جهانی مدیریت آموزش است.
دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ سن پترزبورگ (SPbPU) ، یک دانشگاه فنی بزرگ روسیه است که دوره‌های مهندسی، فیزیک، اقتصاد، علوم انسانی و فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد. علاوه بر برنامه‌های آموزش غیر دوره‌ای و بین‌المللی، بیش از ۵۰ دوره کارشناسی، ۲۰۰ دوره کارشناسی ارشد و ۹۰ دوره دکترا را ارائه می‌دهد. همچنین SPbPU یک دانشگاه تحقیقاتی ملی است که فعالیت‌های تحقیق و توسعه چند رشته‌ای را با فناوری پیشرفته برای آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان برای کار در بازار رقابتی امروز ترکیب می‌کند.

SPbPU بیش از ۳۳۰۰۰ دانشجو با حدود ۷۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از جمله بیش از ۱۰۰ كشور را آموزش می‌دهد. این دانشگاه با حدود ۳۰۰ دانشگاه، حدود ۱۳۰ موسسه علمی و تحقیقاتی و بیش از ۱۵۰ شركت و ۵۰ كشور جهان مشاركت دارد. و همچنین دارای بیش از ۲۰ مرکز تحقیقاتی بین‌المللی است که با شرکت‌های بزرگی از جمله Motorola ، Microsoft ، Siemens ، LG ، Apple وAT&T همکاری تحقیقاتی انجام می‌دهند.

مشخصات بارز دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

• شهری عالی برای گشت و گذار؛
• معماری درخشان و مناظر خیره‌کننده؛
• زندگی فرهنگی و اجتماعی مهیج؛
• شب‌های سفید جادویی در تابستان.

امروزه، ساختار دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ، شامل ۱۲ انستیتو، بیش از ۱۰۰ بخش و ۱۲۰ آزمایشگاه تحقیق و توسعه است. تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های نوآوری و یک پارک علمی، کتابخانه بنیادی، دانشگاه، مرکز پزشکی، مراکز ورزشی مدرنی در آن راه‌اندازی شده است و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گرفته است. دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ مفتخر است که برنامه‌های بین‌المللی که به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می‌شوند را، ارائه می‌دهد. از این رو در بین دانشجویان از سراسر جهان بسیار محبوب است. دانشجویانی که مایل به دریافت مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان روسی تدریس می‌شوند، هستند؛ ممکن است یک برنامه بنیادی را بگذرانند. به طور قطعی شما از تحصیلات و زندگی روزمره در زیباترین دانشگاه روسیه، دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ، بهره خواهید برد.

محل اقامت دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

دانشجویان بین‌المللی در خوابگاه دانشجویی راحت در یک آپارتمان دو اتاقه با امکانات مشترک و آشپزخانه اقامت دو نفره بهره‌مند می‌شوند.
محوطه دانشگاه پلی‌تکنیک سن پترزبورگ در منطقه شمال غربی شهر، بسیار نزدیک به زیر زمین (مترو) واقع شده است. با استفاده از مترو در عرض ۲۰ دقیقه به راحتی می‌توانید به مرکز شهر بروید. نزدیک‌ترین ایستگاه زیرزمینی ۵-۷ دقیقه پیاده تا خوابگاه دانشجویی فاصله دارد. از همه کسانی که مایل به تحصیل در دانشگاه هوشمند روسیه هستند و بیشتر زندگی دانشجویی را در این شهر دوست‌داشتنی را خواستار هستند، دعوت به عمل می‌آید.

زیرساخت‌های دانشگاه

مساحت کلیه ساختمان‌ها و تاسیسات دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ، تقریباً ۲۸۰ هکتار را شامل می‌شود. در این قلمرو، ساختمان‌های آموزشی، خوابگاه‌ها و پارک علمی دانشگاه وجود دارد. برای جلسات آموزشی و تحقیقات علمی ۲٫۵ هزار کلاس در نظر گرفته شده است.

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ
دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

نکات موثر در ارتباط با دانشگاه ملی سنت پطرزبوگ عبارتند از:

بیشترین حوزه تخصصی این دانشکده، در زمینه اپتیک، فوتونیک و فناوری اطلاعات است. در طی چند سال گذشته، از یک موسسه فنی تخصصی، به یک دانشگاه بزرگ علمی تبدیل شده است که سیاست آموزش و تحقیقات ملی در روسیه را شکل می‌دهد. رویکرد جدید دانشگاه ملی سنت پطرزبوگ برای یادگیری، به این صورت است که فعالیت‌های آینده را برنامه‌ریزی می‌کند و با تمرکز بر روی فرد، فرصت‌هایی را برای توسعه جامع و چند‌ وجهی برای آن‌ها فراهم می‌کند و آن‌ها را برای مقابله با چالش‌های جهانی آماده می‌کند.

دانشگاه ITMO یکی از دانشگاه‌های معتبر سنت پطرزبورگ است. این دانشگاه پروژه های متنوعی دارد که از مهم‌ترین آنها که با دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ همکاری میکند پروژه ITMO.EXPERT است. این پروژه، شایستگی‌های اساسی و منحصر به فرد را با هم ترکیب می‌کند و همچنین اهمیت مهارت‌های حرفه‌ای را که برای دانشگاه‌های روسیه یک زمینه کاملا جدید است، تشخیص می‌دهد. برای کمک به موثرتر کردن فرآیند آموزشی، ابتکار ITMO.EXPERT را توسعه داده‌اند و در آن اساتید و مربیان، مهارت‌های جدیدی را در فن‌آوری دیجیتال، کار تیمی و فناوری فرا می‌گیرند.

از دیگر پروژه‌های جسورانه دانشگاه ملی سنت پطرزبوگ، در حال حاضر ITMO.HIGHPARK است. توسعه پردیس جدید دانشگاهی، بخش مهمی برای آموزش، تحقیقات و تولیدهای نوآورانه در سن پترزبورگ خواهد بود.

برنامه‌های آموزشی

برنامه‌های آموزشی دانشگاه ملی سنت پطرزبوگ که پس از آن یک فارغ‌التحصیل می‌تواند بلافاصله ۲ دیپلم (دانشگاه سنت پطرزبورگ و یک دانشگاه شریک) را دریافت کند، فقط برای دانشجویان کارشناسی ارشد اجرا می-شود. آموزش هم به صورت بودجه‌ای و هم به صورت پولی امکان‌پذیر است. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت (MIM) است که در رتبه‌بندی بین‌المللی، بهترین برنامه‌های کارشناسی ارشد مدیریت در جایگاه ۳۷ قرار دارد. چندین مرکز آموزشی خارجی در این برنامه، شریک دانشگاه دولتی سنت پطرزبورگ هستند که عبارتند از:
• اتحاد جهانی در آموزش مدیریت CEMS؛
• دانشکده‌های بازرگانی دانشگاه فنی Lappeenranta، فنلاند ؛
• دانشکده مدیریت HEC ، فرانسه ؛
• دانشگاه اقتصاد و تجارت وین و اتریش.

دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ برای برنامه‌های تبادل دانشجو خود با دانشگاه های دیگر از اروپا، ایالات متحده آمریکا و چین همکاری می‌کند. دانشجویان، این فرصت را دارند که بدون قطع تحصیل در SPBU، به مدت ۱ یا ۲ ترم در یک موسسه آموزشی خارجی تحصیل کنند.

از جمله برنامه های این دانشگاه برگزاری مسابقه آزاد سالانه دانشگاه سن پترزبورگ در چارچوب توافق‌نامه بین دانشگاهی و مسابقات آزاد سالانه وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه در چارچوب توافق‌نامه‌های بین دولتی است.

برای شرکت در برنامه‌های دانشجویی، دانشجویان کارشناسی، تخصص یا کارشناسی ارشد مجاز هستند (به استثنای کسانی که برای ترم آخر در دانشگاه سن پترزبورگ مجبور به تحصیل در یک دانشگاه خارجی هستند). معدل ۴+ برای کل دوره آموزش لازم است.

سخن پایانی

روسیه از معدود کشورهای جهان است که همچنان برای دانشگاه‌های دولتی خود بورس‌های تحصیلی کاملی را ارائه می‌دهد. دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ که یک دانشگاه دولتی در روسیه به حساب می‌آید، از این شرایط مستثنا نیست. دانشگاه ملی سنت پترزبورگ یکی از دانشگاه‌های برتر جهان در رابطه با اشتغال فارغ‌التحصیلان است. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه می‌توانند ضمن بهره‌مندی از امکانات عالی آن با شرکت در دوره‌های متفاوتی که در این دانشگاه برگزار می‌شوند، تخصص و مهارت‌های خود را پرورش داده و برای اشتغال آماده‌تر شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + نوزده =