زبان برای رشته پزشکی در روسیه

زبان برای رشته پزشکی در روسیه

زبان برای رشته پزشکی در روسیه : تسلط به زبان برای تحصیل رشته پزشکی در روسیه بسیار حائز اهمیت است. در گذشته اکثر رشته ‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به زبان روسی تدریس می‌شد اما طی چند سال اخیر در اکثر دانشگاه های معتبر کشور روسیه این امکان فراهم شده است که دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی تحصیل کنند .

در دانشگاه‌های کشور روسیه نیازی به ارائه مدرک رسمی تافل یا آیلتس زبان انگلیسی نیست و ارائه مدرکی مبنی بر اینکه شما یک دوره زبان انگلیسی را گذرانده اید و بتوانید در مصاحبه اولیه انگلیسی صحبت کنید کافی است . این دوره می‌تواند گذراندن درس زبان انگلیسی در دبیرستان نیز باشد.

زبان روسی و اعتبار مدارک تحصیلی

نکته ای که باید حتماً مورد توجه قرار داد این است که مدارک رشته پزشکی دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند بایستی توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم مورد تائید قرار بگیرد. یکی از شرایط تائید مدرک دانشجویانی که در کشورهای خارجی نظیر روسیه تحصیل کرده‌اند ممکن است تنها در صورتی ارائه شود که به زبان همان کشور تحصیل کرده باشند.

به طور مثال اگر دانشجویی در کشور روسیه مشغول تحصیل رشته پزشکی است فقط حق دارد به زبان روسی تحصیل کند اما ممکن است در سال بعد قوانین عوض شود و تحصیل به زبان انگلیسی نیز مورد تائید وزارت بهداشت قرار بگیرد ؛ بنابراین حتماً قبل از شروع تحصیل نسبت به اطلاع از شرایط مورد نظر برای ارزشیابی مدرک تحصیلی و زبان برای رشته پزشکی در روسیه از طرف وزارت بهداشت و وزارت علوم تحقیق کنید.

زبان روسی و اعتبار مدارک تحصیلی
زبان روسی و اعتبار مدارک تحصیلی

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

با توجه به تغییر قوانین در سال ۲۰۲۱ لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران و قوانین مربوط به زبان برای رشته پزشکی در روسیه که تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی در آن ها انجام می شود به شرح زیر است.

·       دانشگاه رودن که دانشکده داروسازی و دندانپزشکی است

·       دانشگاه ملی سن پترزبورگ که مربوط به رشته های دندانپزشکی و پزشکی می باشد

·       دانشگاه لومونسف که رشته داروسازی و پزشکی در آن تدریس می شود

·       دانشگاه سماشکو که مخصوص رشته دندانپزشکی است

·       دانشگاه پیرا گف که هر سه رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی را دارد

·       دانشگاه کازان نیز مخصوص هر سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است

·       دانشگاه نووسیبیرسک که مخصوص رشته پزشکی است

·       دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ که مخصوص رشته های دندانپزشکی و پزشکی است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =