شرایط ویزای همراه در روسیه

شرایط ویزای همراه در روسیه

شرایط ویزای همراه در روسیه – شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که چرا اغلب ایرانی ها تمایل به مهاجرت به روسیه دارند به خصوص اینکه اغلب جوانان مهاجرت تحصیلی به روسیه را انتخاب می کنند. یکی از مهمترین دلایل این انتخاب، شرایط اقتصادی و امکانات رفاهی موجود در این کشور است که کمک می‌کند فرد در کنار تحصیل، زندگی خوبی نیز داشته باشد.

شرایط اقتصادی بسیار ایده‌آل روسیه باعث می شود که حتی اغلب ایرانیان تصمیم به ثبت شرکت در این کشور گرفته و دامنه فعالیت های خود را در این منطقه جغرافیایی نیز گسترش دهند. اما در صورتی که شما بخواهید به بهانه کار یا تحصیل به کشور روسیه مهاجرت کنید حتماً  قصد دارید که همسر خود را نیز با خود به همراه داشته باشید. اکنون این سوال مطرح می شود که شرایط ویزای همراه در روسیه چیست و یا اینکه برای اخذ ویزای همراه در روسیه چه مدارک و مراحلی نیاز است که باید طی شود؟ در این مقاله پیرامون  موضوع صحبت خواهیم کرد

 قوانین کشور روسیه برای اخذ ویزای همراه

در برخی از کشورها همانند کشور کانادا مشکلی برای اخذ ویزای همراه نخواهد بود ولی برای کشورهای دیگر محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. برای مثال در صورتی که قصد تحصیل در روسیه را دارید و تمایل دارید که همراهی را با خود به این کشور ببرید قطعاً به فکر دریافت ویزای همراه در روسیه خواهید بود.

اما مشکلی که  وجود دارد این است که طبق قوانین کشوری، به همراه شما ویزای اقامتی داده نمی شود و  تنها ویزای کوتاه مدت توریستی برای او صادر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که چنین محدودیتی فقط برای افراد محصل و دانشجویان وجود دارد چرا که اگر شما بتوانید بعد از فراغت از تحصیل در کشور روسیه مشغول به کار شوید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما ویزای همراه صادر خواهد شد

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه در روسیه

به هر حال علی رغم تمامی امکانات بسیار خوبی که در کشور روسیه وجود دارد محدودیتی برای محصلین در نظر گرفته شده و اگر شما قصد تحصیل در روسیه را دارید برای اینکه اقامت همسر نیز دچار مشکل نشود بهتر است برای او نیز پذیرش تحصیلی دریافت نمایید. در این صورت به راحتی می‌توانید ویزای اقامتی برای او گرفته و در نتیجه در این کشور به زندگی  و کار مشغول شوید.  مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه روسیه عبارتند از:

–        باید اصل پاسپورت خود را تحویل دهید که بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

–       از فرم ویزای خود دو کپی گرفته و هر دو را امضا کنید.

–         یک عدد عکس که پشت آن امضا شده باشد نیز لازم است

–        شما باید گواهی پذیرش دانشگاهی را که قصد تحصیل در آن دارید ارائه کنید.

–        لازم است مدارکی را که نشان دهد شما در روسیه سکونت دارید، با خود به همراه داشته باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =