اطلاعات کلی تحصیل در روسیه

اطلاعات کلی تحصیل در روسیه

تحصیلات دانشگاهی تعیین کننده آینده کاری  شما خواهد بود به همین دلیل است که توصیه می کنیم در انتخاب رشته تحصیلی خود در دانشگاه بسیار دقت داشته باشید چرا که  اگر به رشته خود علاقه نداشته باشید و یا رشته ای را انتخاب کنید که بازار کار خوبی در کشور ندارد نهایتاً آینده خود را از دست خواهید داد. در کشور ما عمده دانشجویان علاقه‌مند هستند که تحصیلات خود را در یکی از بهترین دانشگاه های بین المللی به اتمام برسانند چون در این صورت از نظر کاری اطمینان خواهند داشت که آینده درخشانی در انتظار آن ها خواهد بود. در صورتی که قصد تحصیل در روسیه را  دارید، لازم است اطلاعات کلی تحصیل در روسیه را در اختیار داشته باشید تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید. ما در این مقاله هر آنچه که لازم است بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد

 مهم‌ترین اطلاعات کلی تحصیل در روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از اقداماتی است که در سال‌های اخیر در بین دانشجویان و حتی دانش آموزان افزایش یافته است زیرا کشور روسیه نه تنها بهترین دانشگاه های جهان را دارد بلکه از نظر خدمات اجتماعی و اقتصادی در سطحی است که همه مردم تقریباً در رفاه زندگی می کنند. اگر شما این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اید  لازم است این چند مورد را نیز به خاطر داشته باشید:

–        در دانشگاه‌های روسیه تدریس به کمک زبان انگلیسی هم انجام می شود بنابراین نیازی نیست که حتماً شما زبان روسی آموزش ببینید.

–        برای تحصیل پزشکی در روسیه نیاز نیست که شما مدرک زبان داشته باشید چرا که دانشگاه‌ها یک دوره یک ساله برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند تا بتوانند آموزش زبان روسی را خیلی سریع و در بهترین شرایط پیش ببرند. در این صورت می توانید دوره تحصیلی خود را با زبان روسی طی کنید.

–        در صورتی که مایل هستید در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل شوید حتماً باید دوره پادفک را به مدت یکسال قبل از ورود به این رشته ها سپری نمایید. این دوره شامل درس های زیست و شیمی به زبان روسی بوده و شامل دو ترم تحصیلی می‌شود. در نتیجه کمک می‌کند که شما دایره لغات تخصصی خود در زمینه زیست شیمی و فیزیک را بالا برده و بااطلاعات بیشتری بتوانید دوره تحصیلی خود را طی کنید.

–        شاید شما بخواهید که بعد از اتمام تحصیل در روسیه به ایران بازگشته و مشغول به کار شوید. لازم است بدانید که از نظر وزارت بهداشت ایران، دانشگاه های روسیه مشروط هستند و حداقل معدل های دیپلم و پیش دانشگاهی تعریف شده در وزارت بهداشت جهت ارزشیابی تحصیلی مدرک فارغ التحصیلان الزامی است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =