بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

به دلیل نزدیکی روسيه به ایران و روابط مطلوب سیاسی بین دو کشور بسیاری از مشکلاتی که هنگام مهاجرت تحصیلی به کشور های دیگر وجود دارد از بین رفته است. هزینه ‌های پایین تحصیل در روسیه و وجود دانشگاه های معتبر دارای رتبه های بالا در سطح جهانی و امکان تحصیل در مقاطع مختلف، همه و همه از مواردی هستند که موجب توجه بسیاری از دانشجویان به این کشور پهناور شده اند. باید گفت که پس از پذیرش درخواست تحصیل، بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه از اول مارس تا اول اکتبر است.

دانشجویانی که این تصمیم مهم و اثر گذار بر آینده حرفه ای خود را اتخاذ کرده اند بایستی در موعد تعیین شده توسط دانشگاه های دولتی اقدام به مهاجرت نمایند چرا که سهمیه های دانشگاه های دولتی روسیه که برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده محدود هستند و در صورت به تعویق افتادن از دست خواهند رفت.

معمولاً درخواست پذیرش تحصیلی روسیه برای دوره مقدماتی از اوایل ماه مارس تا اوایل ماه اکتبر انجام می شود. این مهلت برای دوره های اصلی یعنی از سال اول به بعد و برای دانشجویانی که گذرنامه کشورهایی را دارند که نیاز به ویزا ندارند هر سال از آغاز ماه مارس تا پانزدهم اکتبر ادامه پیدا می کند.

البته این مهلت برای دانشجویانی که دارای گذرنامه کشورهایی هستند که ویزا نیاز دارند از اول ماه مارس تا پانزدهم ماه ژانویه تمدید می شود.

زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه

جمع بندی

همه کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند باید موارد زیادی را در نظر بگیرند که برای مهاجرت تحصیلی به روسیه ، مورد نظر قرار دادن شرایط و زمان مناسب یکی از معیارهای تأثیرگذار بر دانشجویان است. البته مهاجرت با توجه به شرایط هر شخص و با توجه به اولویت های مورد نظر انجام بگیرد.

انتخاب بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به روسیه نیز بایستی با توجه به شرایط دانشگاه محل تحصیل ، زمان تعیین شده برای پذیرش و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی انجام گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 11 =