تبدیل اقامت به تابعیت در روسیه چگونه است؟

تبدیل اقامت به تابعیت در روسیه چگونه است؟

در میان کشورهایی که مردم ایران دوست دارند به آنجا مهاجرت کنند می توان به کشور روسیه اشاره نمود. مهمترین دلایل انتخاب مهاجرت به روسیه این است که این کشور از نظر اقتصادی و از نظر امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی بوده و  همچنین دانشگاه های معتبری دارد که شما می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به روسیه نه تنها در این دانشگاه ها اقدام به تحصیل کنید بلکه اقامت به کشور روسیه را نیز دریافت نمایید. برخی از افراد به دنبال تبدیل اقامت به تابعیت در روسیه هستند. آیا به نظر شما چرا این امکان وجود دارد؟ در ادامه این مقاله به بررسی این سوال خواهیم پرداخت.

 منظور از تابعیت چیست؟

در ابتدا بهتر است یک تعریف دقیق و اصولی در مورد واژه تابعیت داشته باشیم. زمانی که شما تصمیم می گیرید تابعیت یک کشور را قبول کنید به این معنا است که شما به نظام سیاسی  حاکم بر آن کشور تعهد پیدا کرده و وابسته به آن می شوید. در واقع می توان واژه تابعیت را  به حقوق و تکالیف متقابل بین شخص و یک دولت مربوط دانست.

 شرایط اعطای تابعیت در روسیه

به طور کلی دو راه برای دریافت تابعیت در روسیه وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد:

–       تولد نوزاد در کشور روسیه

در صورتی که فرزندی در خاک روسیه به دنیا بیاید به محض تولد برای او پاسپورت روسیه صادر خواهد شد. البته این مسئله منوط بر این است که یا یکی از والدین تابعیت کشور روسیه را داشته باشد و  یا اینکه والدین در زمان تولد نوزاد اقامت دائم در کشور روسیه داشته باشند. خوشبختانه کشور روسیه این امکان را فراهم کرده است که افراد خارجی بتوانند براساس یک سری شرایط، پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

–        اقامت به تابعیت در روسی

براساس قوانینی که در کشور روسیه برای دریافت اقامت و تابعیت در این کشور وجود دارد، افرادی که چندین سال در این کشور مشغول تحصیل و یا کار بوده و در نتیجه توانسته اند اقامت دائم به دست بیاورند، می توانند تابعیت این کشور را کسب کنند.

بنابراین شما در صورتی که می‌خواهید تابعیت در روسیه را به دست بیاورید می توانید در ابتدا اقدام به اقامت در این کشور نمایید. کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را داشته باشند قطعاً می توانند از شرایط اقامت به بهترین شکل ممکن بهره مند شده و بعد از چند سال تابعیت این کشور را دریافت نمایند.

خوشبختانه شرایط برای مهاجرت تحصیلی به روسیه به خوبی فراهم شده و شما در هر کدام از  رشته ها که تحصیل می کنید می توانید دانشگاه مربوطه در این کشور را پیدا کرده و در صورتی که شرایط پذیرش را دارید مدارک خود را ارسال نمایید. قطعاً در صورتی که موفق به مهاجرت تحصیلی در روسیه شویم شرایط برای اقامت و همچنین کسب تابعیت در روسیه برای شما به راحتی فراهم خواهد شد.

برخی از افراد که مهاجرت تحصیلی به روسیه دارند به دنبال تبدیل اقامت به تابعیت در روسیه هستند و این سوال پیش می آید که آیا چنین کاری شدنی است؟ پاسخ سوال خود را در این مقاله دریافت خواهید کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + دوازده =