خوابگاه های دانشجویی در روسیه

خوابگاه های دانشجویی در روسیه

خوابگاه های دانشجویی با امکانات و شرایط متنوعی در دسترس دانشجویان خارجی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، وجود دارد. خوابگاه های دانشجویی روسیه انواع  مختلفی دارند و شرایط  و هزینه زندگی در خوابگاه های دانشجویی متفاوت است.

خوابگاه های دانشجویی در کشور روسیه نزدیک به مکان های آموزشی و دانشگاه قرار دارند و هزینه اجاره بهای آن ها برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. به دلیل اینکه ظرفیت هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها متفاوت است دانشجویان قبل از ثبت نام و استفاده از امکانات خوابگاه های دانشجویی باید اطلاعات مورد نظر در این زمینه را به دست بیاورند.

انواع خوابگاه های دانشجویی در روسیه

همانطور که از نام خوابگاه های دانشجویی مشخص است زندگی در این خوابگاه ها به صورت گروهی است و دانشجویان باید از امکانات مشترک نظیر آشپزخانه و سرویس های بهداشتی به صورت مشترک استفاده کنند.

همین امر موجب تقویت برقراری ارتباط بین دانشجویان از کشورهای مختلف و تبادل فرهنگی بین آن ها می شود. از طرف دیگر نزدیکی این خوابگاه ها به محیط دانشگاه موجب می شود که رفت و آمد به دانشگاه و حضور در کلاس ها برای دانشجویان راحت باشد.

به‌طور کلی سه نوع  خوابگاه در کشور روسیه وجود دارد که به عنوان خوابگاه های دانشجویی در کشور روسیه شناخته می شوند .

·       خوابگاه بلوکی

خوابگاه های بلوکی به صورتی طراحی شده اند که دارای اتاق های شخصی و راحت برای دانشجویان هستند اما استفاده از قسمت‌های مشترک برای همه دانشجویان وجود دارد.

·       خوابگاه آپارتمانی

خوابگاه های آپارتمانی به صورتی هستند که هر واحد به صورت یک آپارتمان با حمام و آشپزخانه مجزا تجهیز شده اند.

انواع خوابگاه های دانشجویی در روسیه
انواع خوابگاه های دانشجویی

·       خوابگاه راهرویی

در خوابگاه های که به صورت مدل راهرو هستند سرویس های بهداشتی مانند حمام و دستشویی و همچنین آشپزخانه به صورت مشترک توسط همه دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از دانشگاه ها دانشجویان بین المللی خود را در خوابگاه های آپارتمانی اسکان می دهند اما در برخی دانشگاه های دیگر دانشجویان بین المللی خوابگاه های بلوکی یا راهرویی مستقر می شوند. ناگفته نماند که خوابگاه های دانشجویی در بعضی از دانشگاه های روسیه مانند دانشگاه فالز کازان امکاناتی در حد یک هتل چهار ستاره دارد و دانشجویان در این خوابگاه ها رفاه کامل دارند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 19 =