دانشگاه پاولوف روسیه

خانه / دانشگاه پاولوف روسیه

دانشگاه پاولوف روسیه Pavlov First Saint Petersburg State medical University ، ‌جزو‌‌ یکی از اولین پژوهشکده‌های پزشکی دولتی در روسیه است که در سال ۱۸۹۷، آن را برای زنان تاسیس کردند و تقریبا بعد از ۱۱۸ سال سابقه؛ تبدیل به یک دانشگاه معروف پزشکی در جهان شد.

این دانشگاه مشهور، در لیست ۱۰ مرکز برتر پزشکی اروپا قرار دارد و ظرفیت کالج آن محدود به ۱۰۰ نفر می باشد و به همین علت اگر می خواهید برای ادامه تحصیل به آن جا بروید؛ باید هر چه سریع تر اقدام نمایید.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۹، دانشگاه پاولوف روسیه در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی قرار گرفت اما توجه داشته باشید که در ایران فقط به زبان روسی قابل قبول است.

این دانشگاه علوم پزشکی، هر ساله برای دوره‌های آموزشی خود که تابستان برگزار می شوند، یک برنامه ارسال دانشجو ۳ ماهه به کشور‌های مختلف را در نظر می گیرد که دانشجویان بتوانند طی این مدت آموزش‌های لازم را در کشور مورد نظر و دلخواه شان بگذرانند.

دانشگاه پاولوف روسیه
دانشگاه پاولوف روسیه

در حال حاضر دانشگاه پاولوف به عنوان یک مرکز علمی، آموزشی و بالینی حساب می شود که هر سال تقریبا ۶۰۰ دانش آموز و دانشجو جدید را به خود جذب می کند. زیرا این دانشگاه از موقعیت پیشرو در آموزش پزشکی روسیه برخوردار است و تمام استاندارد‌های لازم را در زمینه آموزش رعایت می کند.

از زمان تأسیس این دانشگاه تا کنون؛ نزدیک به ۵۰۰۰۰ پزشک در آن جا آموزش دیده اند و به طور معمول در هر سال حدود ۶۰۰ متخصص از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که هر کدام از آن‌ها در کار خود بسیار با تجربه هستند.

با توجه به مزایا و شرایط ویژه دانشگاه پاولوف؛ هر ساله افراد بسیاری برای مهاجرت به سن پترزبورگ روسیه تلاش می کنند، زیرا معمولا از طریق تحصیل در این مؤسسه پزشکی می توانند بعد از اخذ پذیرش تحصیل و اخذ اقامت تحصیلی، نسبت به اخذ شهروندی و یا تابعیت آن جا اقدام کنند.

امکانات دانشگاه پاولوف

• کتابخانه
در کتابخانه بزرگ این دانشگاه می توانید بیش از ۱ میلیون کتاب و مجله مربوط به؛ دروس پزشکی، پایان نامه‌های خاص، رساله‌های موضوعی و… پیدا کنید، که هر یک از آن‌ها می توانند اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار دهند.
تمام کتاب‌هایی که در کتابخانه دانشگاه پاولوف وجود دارند؛ با نظم و ترتیب بسیار زیبایی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و دانشجویان می توانند به راحتی از آن‌ها بهره ببرند.

• خوابگاه
همه خوابگاه‌ها فاصله بسیار کمی با دانشگاه دارند و در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی فدراسیون روسیه؛ از کیفیت و سطح امکانات مطلوب تری برخوردار هستند.
این دانشگاه در مجموع دارای ۴ ساختمان مجزا از هم است که از آن‌ها به عنوان خوابگاه استفاده می کنند و در هر یک از آن‌ها امکانات کاملی برای راحتی بیشتر دانشجویان در نطر گرفته اند.

• آزمایشگاه و مراکز علمی
از مهم ترین امکانات و خدماتی که در دانشگاه پاولوف وجود دارد می توان به؛ آزمایشگاه مدرن آن اشاره کرد. آزمایشگاه این دانشگاه، از امکانات فوق العاده مجهز و استانداردی برخوردار است که دانشجویان بتوانند به راحتی در آن جا، آزمایشات علمی شان را انجام دهند.

• محوطه تفریحی و سالن‌های ورزشی
در محوطه دانشگاه، یک محل بسیار جذاب برای استراحت و تفریح در نظر گرفته شده است که اطراف آن دریاچه ای دیدنی هم وجود دارد. علاوه بر این؛ امکانات ورزشی رایگانی مانند سالن آموزش رقص، سالن‌های بدنسازی، زمین فوتبال، سالن تنیس و بدمینتون، اسختر‌های شنا، سالن ویژه دو و میدانی، کلاس ورزش‌های رزمی و کلاس‌های ویژه تربیت بدنی نیز در دسترس افراد مراجعه کننده قرار گرفته است.

• کلینیک‌ها
چندین دپارتمان کلینیکی در محوطه دانشگاه دیده می شود که هر کدام، کلینیک‌های خاص خود را دارند. تعدادی از این کلینیک‌ها در بیرون محوطه دانشگاهی قرار دارند و تقریبا از ۴۳ بیمارستان در آن جا با استاندارد ترین و کامل ترین امکانات برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی استفاده می کنند.
قابل ذکر است که در حال حاضر بیشتر مراکز پزشکی، درمانی و کلنیک‌های روسیه؛ زیر نظر دانشگاه پاولوف فعالیت خود را ادامه می دهند و سعی بر این دارند به مردم به بهترین نحوه ممکن خدمات رسانی کنند.

• مراکز مختلف تحقیقاتی
در دانشگاه معتبر و معروف پاولوف مراکز تحقیقاتی زیادی مانند؛ مرکز تحقیقات علمی، مرکز تحقیقات منطقه ای روانشناسی و نوروبیولوژی، مرکز پزشکی، دانشکده پزشکی، مرکز علمی و متدولوژی پزشکی مولکولی فدراسیون روسیه، دانشکده دندانپزشکی، مرکز فازهای اولیه آزمایشات بالینی، مرکز پزشکی ورزشی، دانشکده اطفال، دانشکده تربیت بدنی فرهنگ، دانشکده روانشناسی بالینی و… نیز وجود دارد.

دانشگاه پاولوف روسیه

• کلاس‌های درسی
کلاس‌هایی که مجرب ترین اساتید در آن جا به تدریس مشغول می شوند؛ بسیار هوشمند طراحی شده اند و دانشجویان می توانند به خوبی، آموزش‌های ضروری و لازم را فراگیرند.
تخته‌های دانشگاه پاولوف تماما هوشمند هستند و از میز و صندلی‌های راحتی برای دانشجویان استفاده کرده اند. به طوری که در آن جا دانشجویان از درس خواندن خسته نمی شوند و به طور کامل بر همه آموزش‌های داده شده تسلط دارند.

• سالن جلسات
از جمله دیگر ویژگی‌های مهم این دانشگاه می توان به وجود سالن جلسات برای اساتید و مدرسین اشاره کرد! جالب است بدانید هر چند وقت یک بار، تمام کارکنان و افراد مهم در سالن جلسات دانشگاه به دور هم جمع می شوند و برای پیشرفت و نحوه آموزش‌های دقیق تر به دانشجویان تصمیمات مهمی را می گیرند.

دانشگاه پاولوف در چه زمینه‌هایی از پزشکی، دانشجو می پذیرد؟

قابل ذکر است که این دانشگاه معروف در زمینه‌هایی از جمله؛ هماتولوژی، گوارش، پوست و زیبایی، قلب و عروق، پلاسما فریز، ایمونولوژی، لیزر پزشکی، کلوپروتولوژی، پستانداران، عصب شناسی، نفرولوژی، چشم پزشکی، انکولوژی، مغز و اعصاب، روماتولوژی، رادیولوژی، دندانپزشکی، پیوند مغز استخوان، پیوند کلیه، اورولوژی، جراحی فک، دهان و صورت، غدد درون ریز و… فعالیت دارد و دانشجو می پذیرد.

پذیرش دانشگاه بر چه اساسی صورت می گیرد؟

قبل از هر چیزی باید مدارک مورد نیاز مانند:
• پاسپورت با ترجمه معتبر و تایید شده به زبان روسی؛
• کارت شناسایی؛
• عکس ۳×۴؛
• دعوت نامه رسمی و معتبر؛
• سند آموزش عالی ثانویه؛
• و تمام ریز نمرات دروس و کپی گذرنامه را به دانشگاه تحویل دهید.

پس از این که مدارک ارسال شده مورد بررسی قرار بگیرد و توسط دانشگاه تأیید شود؛ آن‌ها با شما تماس می گیرند و بعد از آن می توانید در پاولوف مشغول به ادامه تحصیل شوید. البته ناگفته نماند که باید پیش از ورود به دوره دانشگاه، یک آزمون ورودی را هم پشت سر بگذارید.

این آزمون معمولا ترکیبی از شفاهی و کتبی است که در آن آزمون شیمی شفاهی و زیست شناسی به صورت کتبی برگزار می شود. در اصل ادامه تحصیل در این دانشگاه به شرط قبولی در آزمون ورودی است و معدل تاثیری در قبولی آن ندارد اما برای ثبت نام در دوره پادفک، اولویت پذیرش را به دانشجویانی می دهد که معدل شان بالای ۱۷ باشد زیرا تعداد مراجعه کنندگان بسیار زیاد است.

دوره پادفک دانشگاه پاولوف؛ ‌جزو‌‌ یکی از کامل ترین دوره‌های پادفک در روسیه است و از این رو به همه کسانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند توصیه می شود این دوره آموزشی را حتما بگذرانند تا با نمونه سوالات آزمون ورودی بیشتر آشنا شوند و احتمال قبول شدن شان هم افزایش یابد.

• نحوه تدريس
اغلب مدرسین اين دانشگاه باور دارند که نحوه تدريس باید به صورت تطبيقی و کاملا منحصر به فرد باشد زیرا دانشگاه پاولوف به عنوان یک محل برای آموزش متخصصين در سراسر دنيا انتخاب و برگزیده شده است.

آموزش‌هایی که در اين دانشگاه صورت می گیرند؛ مبتنی بر مفهوم سيستم چند مرحله ای تربيت متخصصين در برنامه‌های عالی و بی نقص هستند که حتی پس از فارغ التحصیل شدن دانشجویان، ادامه دارند و همین امر به بهبود کار آن‌ها و افزایش تجربیات شان بسیار کمک می کند.

همچنین کل دوره تحصیلی پزشکی در این دانشگاه حدودا ۶ سال است که ۵ سال آن آموزشی و ۱ سال به صورت کارورزی است. نظام آموزشی دانشگاه پاولوف به گونه ای موثر با نظام آموزشی اروپایی هماهنگ شده است و یک نظام امتیاز دهی برای ارزشیابی دانش دانشجویان در نظر گرفته اند که با توجه به آن می توانند قبولی دانشجو را در نظر بگیرند.

این دانشگاه استاندارد می تواند برنامه فوق لیسانس آموزشی، کارآموزی و دوره‌های فوق تخصصی ویژه ای را برای فارغ التحصیلان پزشکی در بیش از ۴۰ رشته پزشکی ارائه دهد.

زبان تحصیل

همان طور که می دانید؛ دروس دانشگاهی هر رشته با یک دیگر کاملا متفاوت هستند، اما معمولا تحصیل در روسیه با زبان انگلیسی و روسی انجام می شود. البته بدون مدرک زبان نیز می توانید در آن جا مشغول به تحصیل شوید و دوره‌های آموشی زبان را بگذرانید.

زیرا تحصیل در روسیه لزوماً به داشتن مهارت زبان روسی نیاز ندارد و همه افراد می توانند در بخش مقدماتی که دوره‌های آموزشی مربوط به زبان روسی و دروس حرفه ای را ارائه می دهد، به راحتی شرکت کنند.

هزینه‌های لازم برای تحصیل در دانشگاه پائولوف

همان طور که می دانید؛ هزینه‌های تحصیل در هر کشوری ثابت نیست و در هر سال، تغییراتی در آن صورت می گیرد. اما به طور میانگین و تقریبی می توان گفت که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، روانشناسی بالینی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال و پرستاری دانشگاه پائولوف، به ۷۰۰۰ دلار آمریکا در هر سال نیاز خواهید داشت.
البته این هزینه شامل خرج غذا و خوابگاه نیز می شود و شما در آن جا می توانید از امکانات دیگری هم بهره ببرید.

بورسیه تحصیلی

دانشگاه علوم پزشکی پاولوف؛ ‌جزو‌‌ بیشترین دارندگان سهمیه برای دانشجویان در روسیه است و هر ساله دانشجویان خارجی، این فرصت را دارند که برای بورسیه دولتی این کشور در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

در این شرایط، دولت روسیه هزینه کل دوران تحصیل و مقدار مقرری ماهیانه دانشجو را بر عهده می گیرد و آن‌ها می توانند بدون داشتن دغدغه هزینه و خرج و مخارج به تحصیل بپردازند.

برای دریافت بورسیه دانشگاه پاولوف روسیه کافی است در سایت دانشگاه به صورت رایگان ثبت نام کنید و فرم مربوطه را کامل نمایید. پس از این که تمام اطلاعات را به طور صحیح وارد کردید؛ تمام مدارک خود را که شامل ریز نمرات درسی، کپی ترجمه شده مدرک دبیرستان، رزومه تحصیلی و… را برای دانشگاه بفرستید. منتظر جواب باشید؛ در اصل اگر زمانی مدارک و شرایط شما توسط دانشگاه تأیید شد، می‌ توانید به صورت کاملا رایگان در آن جا شروع به ادامه تحصیل کنید.

دانشگاه پاولوف روسیه
دانشگاه پاولوف روسیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی

• مدارک تحصیلی معتبر و ترجمه اصلی آن‌ها به زبان روسی و یا انگلیسی؛
• فرم مشخصات عمومی و تخصصی؛
• گواهی سلامت جسمانی و روحی با اعتبار ۳ ماه؛
• کپی صفحه اول پاسپورت؛
• رزومه دقیق در زمینه‌های تحصیلات، زبان، مسابقات بین المللی و یا هر گونه مهارت دیگر.

دانشگاه پاولوف برای آینده، چه اهدافی دارد؟

• ارائه آموزش‌های کامل‌تر؛
دانشگاه پاولوف هر سال سعی بر این دارد که آموزش‌های پزشکی خود را ارتقاء دهد و این آموزش‌ها شامل تحصیلات تکمیلی، دکتری و برنامه‌های علوم پزشکی می شود که به راحتی در دسترس تمام دانشجویان قرار می‌گیرند.
همچنین سعی دارد کتاب‌های درسی جامع‌تری را برای دانشجویان، در نظر بگیرد و در کتابخانه قرار دهد تا دانشجویان با استفاده از آن‌ها بتوانند بر معلومات خود بیافزایند.

• استفاده از تجهیزات مدرن؛
از آن جایی که تمام بخش‌های بالینی این دانشگاه در بیمارستان و یا درمانگاه‌های روسیه برگزار می شوند؛ مسئولین قصد دارند در آینده امکانات ویژه و کامل تری را به آن جا منتقل کنند تا همه دانشجویان، اساتید و معلمان این بخش به عنوان درمان پزشکان و یا مشاوران کار بالینی، در کلینیک از تجهیزات مدرن پزشکی برای تشخیص و درمان استفاده کنند و راحت تر باشند.

• راحتی شرایط پذیرش؛
برخی از افراد با این که علاقه زیادی به ادامه تحصیل در دانشگاه پاولوف را دارند؛ اما به دلیل برخوردار نبودن از بعضی شرایط نمی توانند در آن جا مشغول به تحصیل شوند. از این رو مدیر دانشگاه قصد دارد تا شرایط پذیرش را راحت تر کند و دانشجویانی که از سابقه تحصیلی درخشانی برخوردار هستند را بدون هیچ مشکل و قوانین محدود کننده ای بپذیرد.

• گسترش تحقیقات؛
امروزه اکثر دانشگاه‌های جهان از تکنولوژی‌های پیشرفته زیادی برخوردار هستند و روز به روز سعی بر گسترش آن دارند. به همین علت دانشگاه پاولوف روسیه نیز، در نظر دارد که در زمینه تحقیقات علمی خود یک پیشرفت چشمگیر ایجاد کند و آن را به طور وسیعی گسترش دهد.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید؛ دانشگاه پاولوف روسیه به طور چشمگیری باعث توسعه خدمات بهداشت، علوم پزشکی و درمان در این کشور شده است و از آن به عنوان یک مؤسسه بزرگ آموزشی برای دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی استفاده می کنند.
این دانشگاه دارای قسمت‌های علمی بسیار زیادی است و بر روی جدید ترین سطح و درجه کیفیت قرار گرفته است. از این رو تمام دانشجویان در جهان؛ این شانس را دارند که در چنین دانشگاه بی نظیری مشغول به تحصیل شوند و آینده ای درخشان برای خود رقم بزنند.
شما نیز می توانید پس از به اتمام رساندن دوره متوسطه یا همان دبیرستان؛ به روسیه مهاجرت کنید و با شرکت کردن در آزمون ورودی دانشگاه پاولوف و قبول شدن در آن، به راحتی در هر یک از زمینه‌های پزشکی که علاقه دارید به تحصیل بپردازید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =