دانشگاه کازان Kazan Federal University

خانه / دانشگاه کازان Kazan Federal University

در سال ۱۸۰۴ میلادی، دانشگاه کازان Kazan Federal University در مرکز شهر زیبای کازان تاسیس شد. این دانشگاه با سابقه، بیشتر از ۲ قرن است که در زمینه‌‌‌های علمی و رشته‌‌‌های علوم پزشکی فعالیت دارد و جزو بزرگترین و مجهزترین دانشگاه‌‌‌های پزشکی جهان و البته روسیه است. و رویای تمام دانشجویان علوم پزشکی تحصیل در آن است.

این دانشگاه دارای بالاترین سطح آموزشی، استاندارد لازم و امکانات روز دنیا است و هر روز بر موفقیت‌‌‌های آن اضافه می شود. نا گفته نماند که دانشگاه علوم پزشکی کازان قسمتی از دانشگاه اصلی فدرال کازان است و در آن جا این امکان برای شما به وجود می‌آید که در دوره رشته‌‌‌های دیگر هم به صورت رایگان حضور داشته باشید و در کنار پزشکی، علم‌‌‌های بیشتری را بیاموزید.

دانشگاه کازان Kazan Federal University
دانشگاه کازان Kazan Federal University

دانشگاه پزشکی کازان نیز مانند دیگر دانشگاه‌‌‌های علمی در دنیا برای رشته‌‌‌های زیست شناسی، ریاضی، شیمی، فیزیک و زبان شناسی اهمیت بسیار ویژه و خاصی قائل است و همین امر موجب شده است رشته‌‌‌های اولویت دار آن را فارماکولوژی، شیمی، زیست، روانشناسی، فیزیک، پزشکی، فرهنگ شناسی، زمین شناسی، نفت و گاز، علوم انسانی، فناوری نانو و فناوری‌‌‌های اطلاعات تشکیل داده‌اند.

از آن جایی که انتخاب یک دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل و مشخص شدن مسیر آینده برای بیشتر افراد سخت و مشکل است، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که اطلاعات اصلی مربوط به دانشگاه پزشکی دولتی کازان و پذیرش در آن را برای سهولت انتخاب به شما ارائه دهیم. پس بهتر است تا انتهای مطلب همراه ما بمانید و پاسخ تمام سوالات بی‌جواب ذهن خود را به دست آورید.

مؤسسه ها و دانشکده‌‌‌ های دانشگاه کازان

• مؤسسه پزشکی بنیادی و زیست شناسی؛
• مؤسسه زمین شناسی و فناوری‌‌‌های نفتی؛
• مؤسسه شیمی؛
• مؤسسه عالی تجارت؛
• مؤسسه ریاضیات و مکانیک؛
• مؤسسه فیزیک؛
• مؤسسه مدیریت دولتی؛
• مؤسسه کامپیوتر؛
• مؤسسه فن آوری‌‌‌های اطلاعات؛
• مؤسسه مهندسی؛
• مؤسسه فلسفه و ارتباطات بین فرهنگی؛
• مؤسسه اقتصاد و امور مالی؛
• مؤسسه اجتماعی و فلسفی؛
• مؤسسه روانشناسی و آموزش؛
• مؤسسه سیستم‌‌‌های هوشمند؛
• دانشکده حقوق.

مسئولین و کارکنان دانشگاه

از جمله کارکنان مشهور و فارغ التحصیلان دانشگاه کازان Kazan Federal University، فیزیک دان اوگنی زاویسکی، نویسنده مشهور لئوتولستوی، رهبر انقلاب روسیه ولادیمیر ایلیچ اولیانوف و ریاضی دان نیکلای ایوان ویچ لباچفسکی هستند و بیشتر آموزش‌ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه، توسط ۳۰۰۰ استاد مختلف ارائه شده است.

بیشتر این اساتید دارای مدرک دکترا هستند و فارغ التحصیلان هم غالبا رهبران صنعت و دانشگاهی بوده‌اند. این بدان معنا است که همه کارکنان در این دانشگاه از بهترین و کار بلدترین افراد هستند و هر یک از آن‌ها در زمینه حرفه مربوط به خود، سعی می‌کنند بی نقص ترین خدمات و آموزش ها را به دانشجویان ارائه دهند تا آن‌ها هم بتوانند در آینده، فردی مفید باشند و با یک مدرک معتبر و بین المللی فارغ التحصیل شوند.

نحوه پذیرش دانشجویان بین المللی و یا خارجی

تمام دانشجویان در سراسر جهان می توانند به روسیه مهاجرت کنند و به این دانشگاه نمونه بروند اما قبل از هر چیزی باید در آزمون ورودی دانشگاه دولتی کازان شرکت کنند و پس از قبولی؛ در رشته‌‌‌های مختلف و رشته‌‌‌های محبوب مانند پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه پذیرش بگیرند. در واقع این آزمون به صورت انگلیسی و روسی برگزار می شود و از درس‌‌‌هایی مانند زیست و شیمی سوال می آید.

این آزمون هم به صورت تشریحی و هم به صورت تستی است. باید بدانید که در برخی از دانشگاه‌‌‌های پزشکی برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی، اگر پادفک داشته باشید؛ نیازی به انجام امتحان نیست و فقط از شما یک تست ساده زبان می گیرند. البته برای تحصیل در رشته پزشکی به زبان روسی، باید حتما در پادفک پزشکی تحصیل کنید.

فراموش نکنید که شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کازان Kazan Federal University، به رشته انتخابی شما در این دانشگاه بستگی دارد. اما معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه‌‌‌های خصوصی راحت تر از دانشگاه‌‌‌های دولتی است و اگر معدل خوبی داشته باشید؛ جای نگرانی وجود ندارد.

دانشجویان باید در اغلب موارد برای دریافت ویزای دانشجویی به نزدیکترین سفارت محلی یا کنسولگری روسیه مراجعه کنند و با داشتن دعوت نامه از دانشگاه و ویزا؛ برای دریافت ویزا درخواست دهند. سفارت نیز با توجه به اسناد تان؛ شما را راهنمایی می کند و می توانید به روسیه بروید.

امکانات دانشگاه دولتی کازان

دانشگاه کازان Kazan Federal University
دانشگاه کازان Kazan Federal University

• مراکز درمانی
دانشگاه کازان Kazan Federal University دارای ۳۳ مراکز درمانی بسیار استانداری می باشد که دانشجویان اگر دوست داشته باشند می توانند در آن جا به کار پاره وقت یا تحقیقات علمی بپردازند. معمولا افرادی که به فکر بهتر کردن مهارت و پیشرفت در رزومه علمی خود هستند؛ به این مراکز تحقیقاتی که زیر نظر دانشگاه هستند، مراجعه می کنند و در آن جا مشغول یادگیری می شوند.

• سالن‌‌‌های سمینار
این دانشگاه، سالن‌‌‌های سمینار بسیار بزرگی دارد که سالانه سمینار‌‌‌های علمی در حوزه علوم پزشکی در آن جا برگزار می شود و اساتید معروف در حوزه دندان پزشکی و علوم پزشکی از سراسر جهان به آن جا می آیند و دانشجویان این فرصت مناسب را دارند که با این پزشکان بزرگ آشنا شوند.

• دپارتمان ها
در حال حاضر این دانشگاه بزرگ دارای ۲۵۰ دپارتمان، ۱۸ مؤسسه، ۱۷ دانشکده، ۳ شعبه، ۱۲۸ آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی، ۴۲ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی است که تمام پژوهش‌‌‌های آن توسط ۱۷۱۹ دانشجو در مقاطع دکتری، ۴۳۳ دکتری رشته علوم و ۳۰۸ محقق که در مجموع ۳۰۶۴ نفر می باشند؛ انجام می گیرد.

• خوابگاه
همه خوابگاه‌‌‌های دانشگاه کازان Kazan Federal University از استاندارد‌‌‌های لازم برخوردار هستند و با امکانات کامل خود توانسته اند راحتی و آسایش را برای دانشجویان به ارمغان بی آوند. قابل ذکر است که تمام افراد ساکن در این خوابگاه‌‌‌های نو ساز نیز از زندگی در آن جا احساس رضایت و آسایش کامل دارند.
خوابگاه دانشگاهی این مؤسسه؛ در سال ۲۰۱۳ ساخته شد و دارای چندین قسمت می باشد که خوابگاه روستایی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تخته نیز برای زندگی دانشجویی، داروخانه، سالن زیبایی یک مرکز پزشکی، ایستگاه اجاره تجهیزات ورزشی، کافه تریا مرکز کپی، خشک شویی و… نیز در این خوابگاه ها در دسترس هستند.
همچنین، در محل خوابگاه دانشگاه کازان؛ اتاق مطالعه، ورزشگاه، استودیو‌‌‌های هنر، اتاق ناهار خوری، آزمایشگاه‌‌‌های کامپیوتر، دسترسی آسان به اینترنت نا محدود و پر سرعت و… وجود دارد و در آن جا هر هفته، مراسم‌‌‌های جالب ورزشی و فرهنگی برگزار می گردد.

• کتابخانه
دانشگاه علوم پزشکی کازان دارای کتابخانه‌‌‌های بسیار مجهزی است که دانشجویان می توانند به صورت کاملا رایگان در آن جا از هر گونه کتاب و مجله ای که می خواهند، استفاده کنند.

• کلاس‌‌‌های تدریس

• تمام کلاس‌‌‌هایی که در این دانشگاه وجود دارند؛ از استاندارد‌‌‌های لازم برای راحتی دانشجویان برخوردار هستند و امکانات آموزشی لازم را می توانید به راحتی در آن جا مشاهده کنید.

ویژگی‌‌‌های ساختمان دانشگاه کازان

ساختمان دانشگاه کازان Kazan Federal University با زیبایی بی نظیر خود، هر بیننده ای را به خود جذب می کند! نمای این ساختمان، کلاسیک است و برای ساخت آن از معماران بسیار حرفه ای کمک گرفته اند. از این رو ساختمان اصلی دانشگاه و مجموعه معماری آن به عنوان یکی از جاذبه‌‌‌های که توریستی و دیدنی شهر کازان به حساب می رود.

از جمله امکانات و قسمت‌‌‌های مختلفی که در این ساختمان باشکوه وجود دارد، می توان به رصد خانه نجومی، سالن تئاتر، کتابخانه علمی عظیم، لابراتوار شیمی، کلینیک تخصصی، انستیتو علمی و تحقیقاتی، ۷ موزه، مرکز تحقیقات شیمی، مکانیک، ریاضی، فضای سبز فوق العاده دلنشین، باغ گیاه شناسی، مرکز فناوری اطلاعات دقیق، انتشارات مرکزی، و… اشاره کرد که همگی در کنار یک دیگر تحت عنوان دانشگاه کازان فعالیت دارند و دانشجویان می توانند در آن جا اوقات بسیار با ارزشی را سپری کنند.

سیستم آموزشی در این دانشگاه چگونه است؟

برخلاف بیشتر دانشگاه‌‌‌های روسیه؛ سیستم آموزشی دانشگاه کازان Kazan Federal University، دانشجو محور است و کدام از دانشجویان به صورت روزانه وظیفه دارند که کارهای خاصی را برای آموزش به دانشجویان انجام دهند و این ویژگی موجب شده است؛ دانشجویان بیشتر برای یادگیری دروس، تلاش کنند.

دانشجویان در این دانشگاه به صورت دائم تحت ارزیابی علمی هستند و همین موجب می شود اگر مشکلی در زمینه درسی داشته باشند؛ به راحتی مدرسین مجرب و حرفه ای، آن را بر طرف کنند. همچنین تمام دانشجویان حتی آن‌‌‌هایی که در سال اول پزشکی مشغول به ادامه تحصیل هستند؛ می توانند در صورت تمایل به بیمارستان بروند و در اتاق‌‌‌های جراحی به پزشکان مانند یک کارآموز و یا دستیار کمک کنند.

این عمل موجب شده است دانشجویانی که در رشته پزشکی مشغول به ادامه تحصیل هستند؛ به راحتی از تجربیات پزشکان و اتفاقاتی که رخ می دهد، درس بگیرند و در آینده بیشتر در کارشان موفق باشند. بی شک افرادی که از این فرصت طلایی استفاده نمی کنند؛ در آینده دچار مشکل می شوند و ممکن است خیلی از آموزش‌‌‌هایی که دیگران به صورت عملی فرا گرفته اند را بلد نباشند و دچار ضرر شوند.

فعالیت‌‌‌های پژوهشی

جالب است بدانید؛ همه فعالیت‌‌‌های پژوهشی دانشگاه دولتی و پزشکی کازان روسیه، تمامی شاخه ها و رشته‌‌‌های تحصیلی در علوم اجتماعی و فنی را تحت پوشش قرار می دهد. هر ساله در این دانشگاه؛ به طور تقریبی ۴۵۰ پروژه تحصیلی انجام می شود که بیشتر آن ها در زمینه زیست شناسی، فیزیک، شیمی، نجوم، علوم زمین شناسی و… هستند.

برای انجام هر یک از این پروژه‌‌‌های پژوهشی نیز؛ از امکانات گسترده و استانداردی استفاده می کنند تا به صورت ایده آل و بی نقص آن را انجام دهند و خطایی در کارشان نباشد. همچنین تمامی موضوع‌‌‌هایی که مورد پژوهش در دانشگاه کازان Kazan Federal University انجام می شود، در حوزه‌‌‌های اصلی فدراسیون جمهوری تاتارستان، کشور روسیه و برنامه‌‌‌های توسعه دانشگاه پزشکی کازان هستند.

دانشگاه کازان Kazan Federal University

شهریه دانشگاه کازان

شهریه‌‌‌های دانشگاه کازان روسیه؛ تقریبا از ۷۳۸۶۰ روبل تا ۲۲۱۸۲۰ روبل است و برای برخی از دوره‌‌‌های دکترا این قیمت تغییر می کند و ثابت نیست. اما اگر از بورسیه تحصیلی در آن جا بهره مند شوید؛ می توانید بدون پرداخت هزینه و شهریه، به ادامه تحصیل بپردازید.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه کازان

قابل ذکر است که دانشگاه دولتی پزشکی کازان، از بورسیه تحصیلی ویژه ای برخوردار است و در این زمینه از لحاظ میزان و تعداد سهمیه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان، جز دانشگاه‌‌‌های پیشرو در جهان است. از این رو؛ هر ساله دانشجویان بین المللی و خارجی فرصت این را دارند که برای بورسیه دولتی روسیه اقدام نمایند تا پس از دریافت آن؛ دولت روسیه پرداخت هزینه مقدار خرج و مخارج ماهیانه و هزینه کل دوران تحصیل را بر عهده بگیرد و هنر آموز با خیال راحتی تری مشغول تحصیل شود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی
• اصل مدارک تحصیلی و ترجمه صحیح آن ها به زبان انگلیسی و یا روسی؛
• کپی صفحه اول پاسپورت؛
• تشکیل پرونده ثبت نام؛
• ارسال فرم مشخصات متقاضی به دانشگاه؛
• ارسال گواهی سلامت با حداقل اعتبار ۳ ماه؛
• رزومه معتبر در زمینه فعالیت.

بیمه پزشکی

فراموش نکنید؛ پس از این که برای ادامه تحصیل به روسیه مهاجرت کردید، حتما خودتان را بیمه کنید. زیرا شما پس از ورود به این کشور، ۳ الی ۶ روز مهلت دارید که خودتان را تحت پوشش بیمه قرار دهید. برای انجام این کار باید به دفتر دانشگاه مراجعه کنید و حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه به آن ها بپردازید تا شما را بیمه کنند. البته دقت داشته باشید که این نوع بیمه در موارد بیماری‌‌‌های عادی و غیر ضروری به کار نمی رود و فقط در زمان‌‌‌های ضروری و بحرانی استفاده می شود.

همکاری ‌‌‌های بین المللی دانشگاه کازان

نا گفته نماند که دانشگاه کازان Kazan Federal University دارای سند همکاری با معتبر ترین و سرشناس ترین دانشگاه‌‌‌های آمریکا و اروپا، در زمینه‌‌‌های انتقال دانشجو و طرح‌‌‌های آموزشی است و با جدیت کامل تمام برنامه‌‌‌های ضروری را دنبال می کند. این دانشگاه مجهز؛ سومین دانشگاه بزرگ و معتبر پزشکی در روسیه است و همچنین مورد تأیید وزارت ایران نیز قرار دارد.

در واقع دانشگاه کازان از روابط بین المللی گسترده ای برخوردار است و به تازگی برنامه ای را تدارک دیده است که طبق آن از بیشتر کشور‌‌‌های اروپایی، پزشکانی را برای دوره‌‌‌های جراحی به این دانشگاه می آورند و یا به دیگر کشور ها منتقل می کنند. همچنین این دانشگاه در حوزه جراحی‌‌‌های نوین و استفاده از جراحی به خصوص جراحی لیزری و میکروسکوپی بسیار تخصص دارد و روز به روز تخصص آن بیشتر افزایش می یابد.

 

اگر شما شرایط و امتیاز‌‌‌های لازم را داشته باشید؛ دانشگاه دولتی کازان به راحتی می تواند برای تان تشکیل پرونده بدهد و شما به آن جا انتقال یابید. دانشگاه کازان Kazan Federal University با کشور‌‌‌هایی همچون؛ سوئد، آلمان، برزیل، اسپانیا، ایتالیا، مکزیک، بریتانیا، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، نروژ، آفریقای جنوبی و ژاپن همکاری‌‌‌های بین المللی دارد و سعی می کند در بین تمام کشور ها موفقیت‌‌‌های بیشتری به دست آورد.

کسانی که برای تحصیل به روسیه سفر کنند؛ می‌توانند به راحتی با فرهنگ‌ها و نحوه آموزش‌‌‌های مختلف آن جا آشنا شوند و پس از به اتمام رسیدن تحصیل‌شان، در آن جا مشغول به کار در زمینه تحصیلی خود شده و با دریافت ویزای کار، کسب درآمد کنند. همچنین می‌توان گفت که تحصیل در دانشگاه کازان Kazan Federal University، می‌تواند به شما بسیار کمک کند تا علوم مختلفی را فرا بگیرید و با معتبرترین مدرک، از بهترین دانشگاه فارغ التحصیل شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 4 =