ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه

ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه

به دست آوردن اطلاعات کافی درباره دریافت ویزا و دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه برای تمام دانشجویانی که قصد دارند به کشور روسیه وارد شوند و در آنجا به تحصیل بپردازند ضروری است. گاهی اوقات دانشجویان بدون اینکه اطلاعات کافی در مورد شرایط ویزا و مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت خانه را داشته باشند، اقدام به تکمیل فرم و درخواست ویزای تحصیلی می کنند.

اما متأسفانه پس از انجام بررسی های نهایی توسط آفیسر سفارت ویزای آن ها ریجکت می شود؛ بنابراین ناچار می شوند مجدداً مدارک خود را کامل کنند و یا موانع موجود بر سر راه پذیرفته شدن ویزای خود را برطرف کنند. ما در این مقاله سعی داریم دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه و اقداماتی که برای رفع ریجکتی لازم است را شرح دهیم.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی روسیه

به طور کلی کشور های مختلف، دو نوع ویزا صادر می ‌کنند. ویزای سابجکتیو و ویزای آبجکتیو، ویزا های آبجکتیو به این صورت هستند که فرد متقاضی باید طبق امتیاز بندی تعیین شده توسط سفارت کشور مورد نظر، امتیازات مورد نیاز را به دست بیاورد و سپس افسر سفارت ویزای فرد را تائید کند.

اما در ویزای سابجکتیو ممکن است فرد متقاضی امتیاز های تعیین شده توسط سفارت کشور مورد نظر را نیز به دست بیاورد، اما آفیسر سفارت ویزای او را واجد شرایط نداند و آن را رد کند. در ادامه به عمده‌ ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه اشاره می کنیم.

·       فرد متقاضی مدارک مربوط به اسکان در کشور روسیه را ارائه نکند.

چنانچه فرد، مدارکی که نشان دهنده اجاره کردن خانه و یا رزرو هتل باشد را ارائه نکند، باعث ریجکت شدن ویزا می شود.

·       تحویل مدارک مربوط به بیمه نامه ای که دارای اعتبار نیست.

افرادی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی روسیه هستند باید مدارک بیمه ‌ای معتبری را ارائه کنند، در غیر در این صورت ویزای آن ها ریجکت می شود.

·       ارائه کردن مدارک مربوط به گواهی تولد یا ازدواجی که غیر قانونی باشد و قابل قبول برای افسر سفارت نباشد.

به طور مثال اگر فردی مدارک مربوط به حضانت فرزند، فرزند خواندگی و یا گواهی های غیر قانونی تولد و ازدواج را به سفارتخانه تحویل دهد، این مدارک توسط آفیسر مربوطه ریجکت می شود.

·       عدم موفقیت در اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک به مربوط به شغل و درآمد مکفی

اگر فرد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی روسیه، نتواند مدارکی ارائه کند که نشان دهنده دارایی ‌های شخصی و توانایی مالی باشد، این هم یکی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی در روسیه است.

·       نداشتن هدف مشخص و عدم اثبات هدف از سفر به روسیه

هر فردی که متقاضی ورود و مهاجرت به روسیه است باید هدف از سفر خود را از قبل مشخص کند. اگر نتواند هدف خود را به افسر سفارت نشان دهد و سفارت مطمئن شود که فرد پس از پایان سفر، به کشور خود باز نمی‌ گردد، می‌ تواند ویزای تحصیلی را ریجکت کند.

·       داشتن سوء سابقه و انجام فعالیت های خلاف و نامشروع

تمام کشور ها به این موضوع اهمیت ویژه ‌ای می ‌دهند و در صورتی که افسر تشخیص دهد فرد متقاضی دارای سابقه ‌ای منفی است و ممکن است برای امنیت ملی و سیاسی کشورش تهدیدی به حساب بیاید ویزای فرد را ریجکت می کند. اعتیاد، کودک آزاری، فعالیت های تروریستی و … از جمله عواملی هستند که موجب ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه می شود.

·       ارائه کردن مدارک جعلی مانند سند غیر واقعی و جعلی

در صورتی که دانشجو و یا فرد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی روسیه، مدارک جعلی به سفارت تحویل دهد، همین امر موجب ریجکت شدن ویزا می شود.

·       اعتبار نداشتن گذرنامه

دقت کنید که گذرنامه ای که برای دریافت ویزا ارائه می کنید حتماً دو صفحه خالی داشته باشد و تاریخ آن همچنان اعتبار داشته باشد. در صورتی که اعتبار گذرنامه شما گذشته باشد و دارای صفحات خالی نباشد و یا اعتبار آن بیش از ۱۰ سال باشد، حتماً یکی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه برای شما خواهد بود.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی روسیه
دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی روسیه

برای رفع ریجکتی ویزا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

اگر به هر دلیلی ویزای تحصیلی شما ریجکت شد، نیازی به نگرانی نیست و بهتر است با یک موسسه مهاجرتی مشورت کنید تا اقداماتی که نیاز است برای رفع ریجکتی ویزای خود انجام دهید. ابتدا علت ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه را پیدا کنید و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنید. سپس مجدداً مدارک خود را برای دریافت ویزا ارائه کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

جمع بندی

برای دریافت هر نوع ویزا از جمله ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و یا حتی ویزای کاری و تجاری، کامل بودن مدارک و تائید آن ها توسط افسر سفارت الزامی است. وجود مشکل در هر یک از مدارک ارائه شده توسط متقاضی مهاجرت می تواند موجب ریجکتی ویزای تحصیلی روسیه شود.

این ریجکتی در تاریخچه سفر های مهاجران باقی خواهد ماند و افسر سفارت از این اتفاق مطلع خواهد شد. به طور کلی ریجکت شدن ویزا با رفیوز شدن ویزا متفاوت است. در ریجکت شدن ویزا مدارک کامل است اما افسر سفارت پس از بررسی‌ ها تشخیص می ‌دهد که به دلیل شرایط موجود ویزا باید ریجکت شود؛ اما در صورتی که مدارک ارائه شده ناقص باشد ویزا رفیوز می ‌شود و فرد باید مدارک خود را کامل کند و مجدداً برای اخذ ویزا اقدام کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =