زبان برای رشته داروسازی در روسیه

زبان برای رشته داروسازی در روسیه

یکی دیگر از زیر شاخه های رشته پزشکی رشته داروسازی است و زبان برای رشته داروسازی در روسیه و تحصیل در این رشته نیز به زبان انگلیسی انجام می شود.

یکی از نکات مهمی که متقاضیان تحصیل در کشور روسیه بایستی آن را مورد توجه قرار دهند این است که دانشگاه هایی که از نظر وزارت بهداشت مورد تائید هستند و به زبان انگلیسی تدریس می کنند عملاً وجود ندارند و تنها دانشگاه هایی مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند به زبان روسی رشته داروسازی را تدریس می کنند؛ بنابراین دانشجویان باید قبل از ارائه درخواست از لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و شرایط زبان برای رشته داروسازی اطلاع داشته باشند.

رشته داروسازی در روسیه به چه زبانی تدریس می شود؟

رشته داروسازی بعد از رشته پزشکی معتبرترین و پرطرفدارترین رشته محسوب می شود و در کشور روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می شود. دانشجویان رشته داروسازی می توانند در آزمایشگاه های مدرن با استفاده از فناوری های شبیه سازی تجارب بسیار بالایی کسب نمایند .

دوره های زبان مورد نیاز رشته داروسازی 

تحصیل در رشته داروسازی و فراگیری زبان برای رشته داروسازی پنج تا پنج و نیم سال طول می کشد. دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی معمولاً نیازی به آزمون های زبان ورودی ندارند. تنها گذراندن دروسی مانند زیست شناسی، فیزیک و شیمی برای دانش آموزانی که قصد پذیرش در دانشگاه های روسیه و رشته داروسازی را دارند مورد نیاز است؛ و تنها گذراندن دوره پادفک برای زبان روسی و دریافت مدرک A2 برای ورود به دانشگاه های رشته دارو سازی کافی است.

دوره های زبان مورد نیاز رشته داروسازی در روسیه

دانشگاه های رشته داروسازی مورد تائید وزارت بهداشت

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در کشور روسیه باید گواهی دیپلم دبیرستان خود را ارائه نمایند. زبان برای رشته داروسازی اگرچه به دو زبان روسی و انگلیسی است اما دانشگاه هایی که در کشور روسیه رشته داروسازی را ارائه می‌دهند و مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند عملاً وجود ندارد. لیست دانشگاه های رشته داروسازی مورد تائید وزارت بهداشت به شرح زیر است.

·       دانشگاه پزشکی لومونوسوف

·       دانشگاه نووسیبیرسک

·       دانشگاه رودن

·       دانشگاه کازان

·       دانشگاه سیچینوا

البته رشته داروسازی در این دانشگاه ها به زبان روسی تدریس می شود و فراگیری زبان روسی و گذراندن دوره پادفک برای ورود به این دانشگاه ها ضروری است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 1 =