سوالات متداول برای تحصیل در روسیه

سوالات متداول برای تحصیل در روسیه

سوالات متداول برای تحصیل در روسیه : تحصیل در کشورهای خارجی یکی از مهمترین دغدغه‌های اغلب محصلان کشور ما شده است به گونه ای که دانشجویان در رشته های مختلف تصمیم دارند تحصیلات عالی خود را در یکی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور به اتمام رسانده و از این طریق آینده شغلی خود را تضمین کند.

در این میان تحصیل در روسیه نیز با استقبال زیادی مواجه شده است. شاید شما از جمله کسانی هستید که تصمیم مهاجرت تحصیلی به روسیه دارید اما در این میان سوالات متعددی برای شما به وجود آمده است ما در این مقاله تصمیم داریم به بررسی سوالات رایج در مورد تحصیل در روسیه بپردازیم.

–        چه شرایطی برای تحصیل در روسیه وجود دارد؟

این امکان وجود دارد که شما بتوانید تحصیلات دوران مدرسه و دانشگاهی خود را در روسیه ادامه دهید اما برای این منظور شما باید مدارک لازم  که توسط مرکز آموزشی یا دانشگاه مربوطه در روسیه تعیین شده است را آماده نموده که در این میان باید مدرک فارغ التحصیلی در مقاطع قبلی خود را نیز داشته باشید.

–        هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای همه افراد جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه به وجود می‌آید این است که هزینه تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف چقدر خواهد بود؟ نکته لازم به ذکر این است که اگر شما بتوانید از مرکز آموزشی در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش را دریافت کنید هزینه های تحصیل برای شما تامین شده و حتی دانشگاه، محلی جهت اقامت در اختیار شما قرار می دهد. همچنین لازم به ذکر است که مخارج زندگی در کشور روسیه چندان زیاد نیست و شما با مبلغی که دولت روسیه در اختیار شما قرار می دهد می توانید زندگی راحتی در این کشور داشته باشید

–       آیا برای تحصیل در روسیه چه زبانی را باید آموزش ببینیم؟

تصوری که بین اغلب مردم وجود دارد این است که برای مهاجرت تحصیلی به روسیه لازم است زبان روسی را آموزش ببینید در حالی که این باور کاملاً غلط است تمامی دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود.

–        آیا جهت تحصیل در روسیه می توان همراهی را با خود داشته باشیم؟

با توجه به اینکه کشور روسیه در چنین شرایطی ویزای همراه به صورت دائمی ارائه نکرده و تنها ویزای توریستی را به همراه شما تحویل خواهد داد بنابراین در صورت امکان بهتر است برای همراه خود نیز پذیرش تحصیلی دریافت کنید تا هر دو بتوانید از طریق مهاجرت تحصیلی در این کشور اقامت داشته باشید.

–       سطوح تحصیلات عالی در روسیه چگونه است؟

در کشور روسیه نظام آموزشی بر مبنای اصول بلونیا بوده و سطوح آن شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره تحصیلات تکمیلی،  کارآموزی بالینی و…  است.

شاید این پیشنهاد به شما شده باشد که برای تحصیل به روسیه بروید اما سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد. در این مقاله چند سوال مهم را پاسخ داده ایم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =