شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه

شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه

شاید فکر کنید شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه می تواند مانعی بر سر راه افرادی باشد که وقفه تحصیلی داشته اند. گاهی اوقات افزایش سن به مانعی در مسیر تحقق رویای ادامه تحصیل تبدیل می شود.

افراد گمان می کنند به دلیل این که سنشان بالا رفته است، دیگر نمی توانند تحصیلات خود را در یک کشور خارجی ادامه دهند. در این مطلب قصد داریم محدودیت ها و شرایط سنی پزشکی در روسیه را برای شما به صورت شفاف توضیح دهیم.

حداقل شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه

دانشجویانی که متقاضی تحصیل پزشکی در روسیه هستند، می ‌توانند پس از پایان تحصیلات متوسطه و با دارا بودن حداقل سن ۱۷ سال، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه اقدام کنند؛ بنابراین محدودیت سنی که برای تحصیل پزشکی در روسیه وجود دارد مربوط به سنین پایین است؛ یعنی افرادی که زیر ۱۷ سال سن داشته باشند نمی توانند بدون ارائه مدرک دیپلم برای تحصیل پزشکی در روسیه اپلای کنند.

به طور کلی باید بگویم که برای پذیرش در دانشگاه های خارجی مانند دانشگاه های کشور روسیه، هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که دریافت ویزای دانشجویی در سن بالا می تواند کمی مشکل ساز شود. در مبحث بعدی درباره وقفه تحصیلی و تأثیر آن بر دریافت ویزای دانشجویی توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

آیا فاصله افتادن بین مقاطع تحصیلی مانع ادامه تحصیل است؟

معمولاً اکثر دانشجویان در سنین پایین و پس از پایان دوره دیپلم خود برای تحصیل در کشور های خارجی مانند روسیه برنامه ریزی می کنند؛ اما برخی از افراد نیز در سنین بالا و در هنگام ۳۰ تا ۵۰ سالگی به فکر تکمیل تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌افتند.

برخی نیز به دلیل اینکه وارد بازار کار می ‌شوند از تحصیل خود باز می مانند و پس از به دست آوردن فرصت، مجدداً تصمیم می گیرند که تحصیلات خود را ادامه دهند. با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای اخذ ویزای تحصیلی بر سر راه این افراد باشد و شرط سنی تحصیل پزشکی در روسیه را تحت تأثیر قرار دهد، توصیه می‌ کنیم که در سنین پایین و از ۱۷ سالگی به بعد برای تحصیل در کشور روسیه اقدام کنید. افرادی که دارای ویزای اقامتی هستند و می خواهند با استفاده از ادامه تحصیل و کسب و کار شغلشان را ارتقا دهند، معمولاً ترجیح می دهند که در سنین بالا برای ادامه تحصیل پزشکی در روسیه پذیرش بگیرند.

شاید بالا رفتن سن و دریافت ویزای تحصیلی شانس دریافت ویزا را کاهش دهد، اما اگر این افراد بتوانند دلیل قابل قبول و منطقی برای وقفه تحصیلی خود ارائه کنند، موفق خواهند شد ویزای تحصیلی را دریافت کنند و حتی با این شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه را ادامه دهند.

شرط سنی تحصیل پزشکی در روسیه
شرط سنی تحصیل پزشکی در روسیه

حداکثر شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه

برای تحصیل در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف روسیه، هیچگونه سقفی برای شرایط سنی تعیین نشده است. برخلاف برخی از کشور های خارجی که برای تحصیل پزشکی محدودیت سنی قرار داده‌اند، این محدودیت شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه وجود ندارد؛ بنابراین دانشجویان با هر شرایط سنی می توانند برای ادامه تحصیل پزشکی در روسیه اقدام کنند.

کلام آخر

شاید شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه اهمیت چندانی نداشته باشد اما ذکر این نکته لازم است که بالا رفتن سن ارتباط مستقیمی با کاهش شانس دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارد. کشور روسیه از جمله کشور هایی است که محدودیت سنی برای تحصیل در رشته های مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی قرار نداده است.

کلیه دانشجویان خارجی می توانند در هر سنی که باشند پس از پایان تحصیلات متوسطه و با داشتن حداقل سن سال ۱۷ برای دانشگاه ‌های این کشور اپلای کنند؛ اما اگر وقفه تحصیلی ایجاد شده و فاصله بین گرفتن آخرین مدرک تحصیلی تا زمان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی جدید زیاد باشد، ممکن است دریافت ویزا دشوار شود و نتوانند ویزای تحصیلی دریافت کنند. به همین جهت مهم است که دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را ادامه دهند به شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه دقت کنند و برنامه‌ ریزی های لازم را انجام دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =