مشکلات زندگی در روسیه

مشکلات زندگی در روسیه

مشکلات زندگی در روسیه یکی از چالش ‌های مهاجرت به این کشور پهناور به شمار می‌رود. دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند بایستی از قوانین و مشکلاتی که ممکن است در طول اقامت خود با آن رو به‌ رو شوند آگاهی کافی داشته باشند.

اگر چه زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد اما مشکلات زندگی در روسیه می‌ تواند برای ایرانیانی که قصد اقامت در این کشور را دارند چالش برانگیز باشد.

مشکل آلودگی آب و هوا در روسیه

دسترسی نداشتن به آب سالم و آلودگی آب و هوا یکی از مشکلات زندگی در روسیه است که زندگی بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده است. آلودگی هوا در ۲۰۰ شهر روسیه بسیار بالا است و ممکن است افرادی که در این شهر ها زندگی می ‌کنند دچار مشکلات تنفسی شوند و سلامتی آن ها به خطر بیفتد. معمولاً شمار زیادی از مردم نیز به آب سالم برای آشامیدن دسترسی ندارد.

مشکل مسکن در روسیه

با اینکه در کشور روسیه برای اجاره کردن یک آپارتمان نیازی به پرداخت ودیعه یا همان مبلغ رهن نیست و تنها با پرداخت اجاره می توانید در یک خانه ساکن شوید، اما خرید مسکن یا حتی یک آپارتمان کوچک نیز به دلیل بالا بودن قیمت های مسکن در شهر های بزرگ روسیه کار بسیار دشواری است و اگر سرمایه مناسبی نداشته باشید نمی توانید در این کشور صاحب خانه شوید.

بالا بودن هزینه های زندگی در روسیه

مانند دیگر کشور های بزرگ دنیا هزینه زندگی در کشور روسیه هم بسیار بالا است. مهاجرانی که دارای درآمد کافی نباشند نمی توانند از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود در شهر های بزرگ روسیه مانند مسکو یا سن پترزبورگ بر بیایند و دچار مشکل خواهند شد.

مشکل زبان در روسیه

مهاجران خارجی برای برقراری ارتباط و ادامه زندگی در یک کشور بیگانه حتماً نیاز به آشنایی با زبان مردم آن کشور دارند. از آنجا که مردم کشور روسیه افراد صمیمی و خونگرمی نیستند اگر به زبان روسی آشنا نباشید نمی توانید به راحتی میان آن ها زندگی کنید. این مشکل زبان برای ثبت نام فرزندان در مدرسه نیز چالش برانگیز است و در صورتی که بخواهید فرزندان خود را در مدارس انگلیسی زبان ثبت نام کنید هزینه های بسیار بالایی را باید پرداخت کنید.

مشکل رانندگی و گواهینامه در روسیه

مشکل رانندگی و گواهینامه در روسیه
مشکل رانندگی و گواهینامه در روسیه

بر اساس شنیده ها و مشاهدات مهاجران ایرانی یکی از مشکلات زندگی در روسیه رانندگی بسیار بد و خشن مردم این کشور است. معمولاً مردم قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند و ممکن است ساعت ها در ترافیک های طولانی منتظر بمانید. چنانچه اتباع خارجی تمایل داشته باشند با وسیله نقلیه شخصی خود رانندگی کنند، باید ابتدا در کشور روسیه گواهینامه بگیرند چرا که گواهینامه قبلی آن ‌ها در کشور روسیه اعتباری ندارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =