غذا های محبوب روسیه (قست اول)

غذا های محبوب روسیه (قست اول)

غذا های محبوب روسیه قسمتی از جاذبه های شکم گردی در شهر های مختلف این کشور هستند. غذا های پرطرفدار هر کشور برای گردشگران خارجی بسیار جذاب هستند. مخصوصاً غذا های روسی که برای تهیه آن ها از مواد اولیه تازه و سالم استفاده می کنند. غذا های پرطرفدار در کشور روسیه ترکیبی از طعم های مشترک بین همه کشور ها است که رنگ و لعاب روسی دارند.

بیف استراگانوف

بیف استراگانوف یکی از غذا های معروف روسیه است که از گوشت گاو خرد شده تهیه می شود. برای آماده کردن این غذا تکه های گوشت گوساله را به قطعه های نازکی برش می زنند و پس از پخت آن را به همراه خامه می پزند. در کنار گوشت گوساله پخته شده سیب زمینی سرخ کرده یا پاستا نیز سرو می‌ شود.

سالاد الویه

سالاد الویه که در کشور ایران نیز بسیار مورد علاقه مردم است در اصل متعلق به کشور روسیه است. در مراسم سال نو حتماً سالاد الویه در کنار غذا های محبوب این کشور سرو می ‌شود. برای تهیه سالاد الویه که یکی از غذا های محبوب روسیه است، از سیب زمینی پخته، تخم مرغ، هویج، گوشت مرغ و سبزیجات دیگر که با سس مایونز مخلوط شده اند استفاده می شود.

پیروگ

پیروگ غذایی شبیه پیراشکی است که داخل آن را با مواد گوشتی و سبزیجات معطر پر می کنند و در روغن سرخ می کنند.

پلمنی

یکی از غذا های محبوب روسیه که می توان گفت جزو غذا های سنتی این کشور است و در مراسم مهم و سنتی سرو می شود، پلمنی است. این غذا با استفاده از گوشت گوسفند و گوساله یا خوک تهیه می ‌شود. در داخل خمیر مواد را قرار داده و می پیچند. پلمنی به صورت بخارپز آماده می ‌شود. در کنار این غذا خامه ترش به عنوان سس و یا سس مایونز قرار داده می شود.

مرغ تاباکا

مرغ تاباکا که شبیه مرغ های سوخاری است، در روسیه طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این غذا مرغ را از قسمت سینه برش می دهند و از هم باز می کنند. سپس این مرغ طعم دار شده را به پودر سوخاری آغشته می کنند و سرخ می کنند.

کیف مرغ

این خوراک مرغ که در روسیه و کشور لهستان بسیار پرطرفدار است در کشور هایی نظیر فرانسه و انگلستان نیز محبوب شده است. برای تهیه این غذا گوشت مرغ را با ادویه هایی مانند فلفل و سیر طعم دار می کنند. سپس با تخم مرغ، کره و خورده نان مخلوط کرده و سپس آن را سرخ می کنند.

کاشا

کاشا یکی دیگر از غذا های قدیمی مربوط به کشور روسیه است که از بلغور جو دوسر به همراه نان، برنج و غیره تهیه می‌ شود. روش ‌های تهیه آن مختلف است و در اغلب مواقع به عنوان صبحانه و پیش غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

سالاد میموزا

سالاد میموزا از غذا های محبوب روسیه و بسیار مقوی و پرطرفدار است. برای تهیه این سالاد تخم مرغ آب پز شده را به همراه تن ماهی یا میگو، پیاز و پنیر رنده شده مخلوط می کنند و به صورت سرد میل می کنند. روش های آماده کردن این سالاد ممکن است در شهر های مختلف متفاوت باشد.

سالاد میموزا
سالاد میموزا

ژارکیه

یکی دیگر از غذا های محبوب روسیه ژارکیه است. این غذا نیز یکی از خوراک های سنتی و تاریخی کشور روسیه می باشد که از گوشت گاو پخته شده به همراه هویج، کرفس، سیر، ادویه های مخصوص، جعفری و خامه درست می شود.

تفتلی

این غذا به کوفته روسی معروف است و یکی از غذا های سنتی مردم روسیه است. در گذشته با گوشت خوک آن را آماده می‌ کردند؛ اما امروزه بیشتر با گوشت گوساله چرخ شده، گوجه رنده شده و خامه تهیه می شود. این نوع کوفته که در آب و سس پخته می شود به همراه نان یا برنج سرو می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =