زبان تحصیل در روسیه

زبان تحصیل در روسیه

دانشگاه‌های پیشرفته کشور روسیه به دلیل برخوردار بودن از نظام آموزشی معتبر توانسته‌اند توجه افراد زیادی را برای ادامه تحصیل به خود جلب کنند. اغلب دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و آموزشی این کشور مورد تایید کشورهای اروپایی هستند و اکثر دانش‌آموزان با دانش کافی، به مقاطع بالاتر می‌روند. در این کشور دانشگاه‌های پزشکی، موسیقی، فنی و مهندسی، دندانپزشکی، حقوق و… زیادی وجود دارد که هر ساله آماده استقبال از دانشجویان بین‌المللی هستند. پذیرش در دانشگاه‌های این کشور شرایط مخصوص خود را دارد. یکی از شرایطی که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه باید از آن برخوردار باشند، آشنایی با زبان‌هایی است که در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند. در این مقاله به زبان تحصیل در روسیه پرداخته‌ایم.

زبان تحصیل در روسیه

در دانشگاه‌های کشور روسیه دروس به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می‌شوند. از این جهت افرادی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند باید به یکی از این زبان‌ها مسلط باشند. به همین دلیل قبل از ورود متقاضی به دانشگاه از او یک آزمون زبان گرفته می‌شود تا میزان تسلط فرد بر زبانی که می‌خواهد در دانشگاه ادامه دهد، مشخص گردد.

 

تحصیل به زبان روسی در روسیه

تحصیل به زبان روسی در روسیه

افرادی که قصد دارند در کشور روسیه، تحصیلات خود را به زبان روسی ادامه دهند؛ باید بدانند که قبل از هر چیزی نیاز است در دوره پادفک یا همان دوره پیش‌دانشگاهی که به مدت ۱ سال است، شرکت کنند. دوره پادفک به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی در داخل کشور ایران ارائه نمی‌شود و نمی‌توانید در ایران این دوره را بگذرانید؛ زیرا مدرک صادر شده از ایران در دانشگاه‌های روسیه معتبر نیستند. از این رو لازم است که حتما دوره پادفک را در داخل روسیه و در یکی از دانشگاه‌‌های ممتاز و معتبر آن بگذرانید.

معمولا درس‌هایی که در دوره پادفک به دانش‌آموزان ارائه می‌شوند، به رشته‌ای بستگی دارد که فرد می-خواهد در آن تحصیلات‌ خود ادامه دهد. مثلا دوره پادفک برای ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و زیر شاخه‌های آن، دندانپزشکی، داروسازی و علوم پایه پزشکی شامل دروسی مانند؛ ریاضی، فیزیک، آموزش زبان روسی عمومی، زیست شناسی، زبان روسی تخصصی، شیمی و.. می‌شود. بعد از گذراندن دوره پادفک نیز می‌توانید به راحتی تحصیلات خود را به زبان روسی ادامه دهید.

 

تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

دانشجویان خارجی و بین‌المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه نیازی به گذراندن دوره پادفک ندارند و تنها باید در یک آزمون که میزان مهارت‌شان را در زمینه زبان انگلیسی اندازه می‌گیرد، شرکت کنند تا سطح زبان آنها ارزیابی شود. بعد از آن نیز باید در یک مصاحبه که به زبان انگلیسی است، شرکت کنند و اگر قبول شدند؛ به راحتی از دانشگاه‌ مورد نظر پذیرش بگیرند. در این صورت این افراد دیگر نیازی به مدرک زبان روسی برای ادامه تحصیل نخواهند داشت.

اما یک نکته مهم در رابطه با تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد که بهتر است متقاضیان آن را در نظر بگیرند؛ افرادی که زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، معمولا بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته مورد نظر، شانس پذیرش در محیط کار برای آنها کمتر می‌شود. از این جهت بهتر است در دوره‌های آموزش زبان روسی شرکت کنند و تا حد امکان، تحصیلات خود را در این کشور با زبان روسی ادامه دهند. البته تا کنون افرادی که فقط قصد تحصیل در این کشور را داشته و برای شروع فعالیت خود کشور دیگری را مد نظر داشته‌اند، در خواندن دروس به زبان انگلیسی راضی بوده‌اند. همچنین قابل ذکر است که تحصیل به زبان انگلیسی، مزایای خاص دیگری نیز دارد که متقاضیان می‌توانند به راحتی از آنها بهرمند شوند.

البته ناگفته نماند که برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس کشور روسیه، فرد متقاضی باید همه مدارک تحصیلی خود را به طور کامل به زبان روسی ترجمه کند و به مراکز آموزشی مورد نظر، ارائه دهد. همچنین بهتر است بدانید؛ متقاضیان بین‌المللی که قصد دارند در مدارس و یا دانشگاه‌‌هایی که در آنها دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، تحصیل کنند؛ باید هزینه بیشتری نسبت به مدارس روسی زبان بپردازند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که زبان تحصیل در روسیه بسیار مهم است و اکثر دانشگاه‌‌های معتبر در این کشور با توجه به مدرک زبان و یا دانش زبان دانشجویان، آنها را ثبت‌نام می‌کنند. از این رو اگر به هیچ یک از این زبان‌ها تسلط ندارید؛ بهتر است به فکر یادگیری زبان انگلیسی و یا روسی باشید، تا بدون مشکل بتوانید در این کشور زیبا تحصیلات‌ خود را ادامه دهید و به موفقیت‌های زیادی دست یابید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + دوازده =